Структурні компоненти особистості, включеної до волонтерської діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%25pKeywords:
особистість, цінності, компоненти, емпатія, духовність, мотиваційність, екзистенційність, комунікативність.Abstract
В дослідженні виділено та обґрунтовано наступні компоненти, необхідні для особистості волонтера: соціально-поведінковий (просоціальна спрямованість особистості, альтруїзм, громадська активність); мотиваційний (духовні потреби, екзистенційні та соціальні потреби), когнітивний («Соціальний інтелект» таі рівень самопізнання), комунікативний (володіння вербальними та невербальними засобами спілкування, здатність до кооперації); емотивний (емпатія, толерантність і терпимість); духовний (духовне здоров’я, гармонійність, цілісність і зрілість особистості); екзистенційний (наявність або відсутність екзистенційного вакууму; особистісна ідентичність). Проведене дослідження та аналіз структурних компонентів особистості, залученої до волонтерської діяльності, дозволило з’ясувати, що показники прояву таких факторів як результативність життя, локус контролю – життя, задоволеність процесом життя, мета в житті, тобто прояви смисложиттєвих орієнтацій саме у людей з тривалим досвідом волонтерської діяльності, мають більш високий рівень. Визначено наступний розподіл СЖО за критеріями віку та релігійності. Отримані показники на більш високому рівні мають релігійні люди та респонденти, старші за 22 роки, а це свідчить про те, що віра дає людині не лише надію, але і допомагає зорієнтуватися в житті та відчувати власну відповідальність перед майбутнім. Отримано нові результати показників прояву тестів Т.Лірі, Е.О.Помиткіна, В.В.Бойко серед респондентів з різним ступенем залученості до волонтерської діяльності. Вищі показники показала група, яка постійно займається волонтерською діяльністю. Зроблено висновок про те, що під впливом волонтерської діяльності підвищуються рівні прояву емпатійного, духовного та комунікативних компонентів особистості.
References
Болотова Л. В. Основные характеристики добровольческой
деятельности в области социальной работы / Л. В.Болотова //
Социальные процессы и социальные отношения в современной России : материалы междунар. науч.-практ. конф.,
марта 2006 г., Тамбов / ТГУ им. Г. Р. Державина. – Тамбов, 2006. – С 64–65.
Бондаренко З.П. Модель організації волонтерської роботи в
умовах вищого навчального закладу / З. П. Бондаренко //
Соціальна педагогіка : теорія та практика. – 2007. – №4. –
С. 50–58.
Волонтерський рух в Україні: тенденції розвитку / Н. М.
Ко марова, Р. Х. Вайнола, А. Й. Капська [та ін.] ;Укр. держ.
центр соціальних служб для молоді. Укр. ін-т соціальних досліджень.– К. : Академпрес, 1999. – 112 с.
Волонтери в соціальній роботі: навч. посіб. / [упоряд.:
О. Главник, Н. Романова, Т. Дружченко]. – К. : Главник,
– 127 с. : табл. – (Бібліотечка соціального працівника).
Екимова С.Г. Психологические механизмы личностно-профессионального развития будущих специалистов по социальной работе / С.Г. Екимова // Педагогическая наука и образование. – 2010. – № 5.– С. 51–53.
Лях Т. Л. Волонтерство як суспільний феномен / Т. Л. Лях //
Проблеми педагогічних технологій : зб. наук. пр. / Волинський державний університет імені Лесі Українки. – Луцьк :
Волинський академічний дім, 2004. – Вип. 3-4. – С. 139–
Сикорская Л.Е. Добровольческая деятельность как школа
нравственного воспитания молодежи / Л.Е. Сикорская //
Вестник Вятского государственного гуманитарного университета. – 2009. – № 3 (3). – С.98–103.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.