Виявлення зв’язку компонентів мотиваційно-ціннісної сфери студентів на різних курсах навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%25pKeywords:
студенти, мотивація досягнення успіху, учбова мотивація, професійна спрямованість, мотиваційно-ціннісна сфера, ціннісні орієнтації, ціннісні орієнтації у кар’єрі, особистісна саморегуляція, ситуативна, особистісна тривожність, тип темпераменту.Abstract
В статті представлено результати дослідження особливостей зв’язку компонентів мотиваційно-ціннісної сфери студентів на різних курсах навчання. Виявлено зв’язки компонентів мотиваційно-ціннісної сфери студентів на різних курсах навчання. Визначено, що у студентів різних курсів навчання відбуваються кількісні та якісні зміни у структурі компонентів мотиваційно-ціннісної сфери. Встановлено, що у студентів усіх курсів сформовано уявлення про шляхи отримання суспільного визнання, високого соціального статусу, якому сприяють комунікативні вміння, уникнення невдач на шляху до досягнення успіху. Виявлено, що у студентів третього курсу не спостерігаються спільні кореляційні зв’язки між першим та п’ятим курсом, у студентів першого та п’ятого курсу ціннісні орієнтації у кар’єрі пов’язані із ціннісними орієнтаціями. Отримані зв’язки мають чітку структуру та складають зміст ціннісного компонента. Визначено, що у студентів усіх курсів у структуру інди- відуально-типологічного компонента входять показники особистісної саморегуляції, ситуативної, особистісної тривожності та типу темпераменту. Виявлено відмінності у структурі мотиваційного, ціннісного та індивідуально-типологічного компонентів студентів на різних курсах навчання. Порівняльний аналіз змісту компонентів мотиваційно- ціннісної сфери студентів показав, що студенти усіх курсів пов’язують власний успіх із зовнішніми обставинами, віддають перевагу зовнішньому успіхові. Встановлено, що студенти мають сформовані уявлення про шляхи досягнення успіху завдяки везінню, отриманню матеріального благополуччя, задоволеності собою при досягненні успіху у виконуваній діяльності, прояві себе та власних здібностей у творчості, служінні вищій меті. Отримані результати можуть бути застосовані у роботі психологів з метою підвищення мотивації навчання та формування мотиваційно-ціннісної сфери студентів.
References
Музика О. Л. Ціннісна підтримка особистісного розвитку як
теоретична та прикладна проблема/ О. Л. Музика // Збірник
наукових праць інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН
України «Актуальні проблеми психології» : у 12 томах /
За ред. В. О. Моляко. – 2009. – Т. 12. – Вип. 8. – С. 177–
Новик Л. М. Ціннісні орієнтації як чинник розвитку
суб’єктності в юнацькому віці / Л. М. Новик // Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН
України / за редакцією академіка С. Д. Максименка. Проблеми загальної та педагогічної психології. – 2009. – Том
– Частина 4. – С. 253–257.
Олпорт Г. Личность в психологии / Г. Олпорт; пер. с англ. –
М., СПб.,1998. – 345 с.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – СПб. : Питер, 2002. – 720 с.: ил. – (Серия «Мастера
психологии»).
Шпунтова В. В. Двойственность ценностей / В. В. Шпунтова // Вестник СамГУ. – 2006. – №10/2 (50). – С. 300–307.
Ядов В. А. О диспозиционной регуляции социального поведения/ В. А. Ядов // Методологические проблемы социальной психологии. – М., 1975. – С. 89–105.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

