Організація адаптивно-динамічного навчання студентів-медиків, спрямованого на розвиток психологічних структур особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27.%25pKeywords:
особистісне становлення, моделювання, адаптивно-динамічний процес навчання, психолого-педагогічні умови, професія лікаря.Abstract
Розроблено цілісний адаптивно-динамічний процес навчання студентів-медиків, мета якого – розвиток психологічних особистісних структур під час здійснення професійного навчання, що буде враховувати і забезпечувати потенційні можливості формування всіх компонентів їх професійної компетентності. Запропоновано експериментальне навчання студентів – медиків, яке передбачає активне втручання у процес підготовки майбутніх фахівців та перевірку впливу педагогічного супроводу дидактичними засобами і засобами навчальних тренінгів. Розроблене адаптивно-динамічне навчання полягало у створенні методичної системи навчання та відповідних психолого-педагогічних умов, що дозволили управляти навчанням студентів, а саме створено модель методичної системи, яка забезпечує особистісне становлення майбутнього лікаря. Модель адаптивно-динамічного навчання студента вищого медичного навчального закладу розроблялася нами з урахуванням системного і концептуальних підходів до особистісного становлення майбутнього лікаря. Дана модель є складним утворенням, що включає два блоки взаємопов’язаних багатофункціональних компонентів: 1) блок компонентів професійної компетентності; 2) блок організаційно-педагогічних умов забезпечення формування професійної компетентності. Запроваджено такі навчальні дисципліни: »Науково-дослідницька діяльність студентів», «Психологія спілкування», »Педагогіка вищої медичної освіти», тренінги «Розвиток комунікативних навичок у майбутніх лікарів» і «Психолого–педагогічний супровід розвитку майбутніх лікарів у системі компетентнісного підходу до навчання», змістовий і дидактичний компонент яких забезпечує розвиток психологічних особистісних структур студентів-медиків.
References
Гончаренко С. Український педагогічний словник /Семен
Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376.
Максименко С.Д. Загальна психологія : навчальний посібник / С.Д. Максименко. – К., 2004.
Максименко С.Д. Психологія учіння людини : генетико-моделюючий підхід : монографія / С.Д. Максименко. – К. : Видавничий дім «Слово», 2013. – 592 с.
Максименко С.Д. Педагогіка вищої медичної освіти /
С.Д. Максименко, М.М. Філоненко. – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 288 с.
Неловкіна-Берналь О.А. Педагогічні умови формування
професійної спрямованості студентів медичних спеціальностей / О.А. Неловкіна-Берналь //Вісник ЛНУ імені Тараса
Шевченка. – Луганськ, 2010. – №10 (197), ч.1. – С.12–21.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.