Вивчення проблеми формування здорового способу життя серед молоді
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25pKeywords:
здоровий спосіб життя, студентська молодь, аспекти здоров’я, спорт, режим дня, харчування, вітаміни, тренінг, життєва навичка.Abstract
У статті розглянуто особливості формування здорового способу життя серед молоді. Здоровий спосіб життя – це спосіб життєдіяльності людини, який вона свідомо обирає та відповідально відтворює в повсякденному бутті з метою збереження та зміцнення здоров’я. Складові здорового способу життя включають елементи, які стосуються всіх аспектів здоров’я – фізичного, психологічного, соціального і духовного. Проаналізовано результати проведеного дослідження студентів щодо уявлення у них про здоровий спосіб життя. За його результатами, більшість респондентів не мають шкідливих звичок. Але при цьому серед хлопців відсоток тих, які мають шкідливі звички, більший, ніж серед дівчат. Більшість опитаних студентів вважають за краще проводити вільний час вдома, а більшість опитаних студенток проводять вільний час, гуляючи з друзями. Студенти не приділяють належної уваги правильному харчуванню. Більшість опитаних студентів не роблять вранці зарядку. Є і такі, які не займалися спортом взагалі. Деякі упевнені, що зайнялися б спортом, якби почали нове життя. Більшість опитаних студентів вважають, що здоровий спосіб життя сприяє успіху в інших сферах людської діяльності. Зроблено висновок, що ефективність формування здорового способу життя залежить від інтеграції та координації зусиль державних і громадських організацій у сфері формування здорового способу життя, від залучення ЗМІ до пропаганди здорового способу життя, від впровадження інформативно-освітніх програм, тренінгів, орієнтованих на формування життєвих навичок, які ведуть до збереження, зміцнення та відтворення здоров’я, співпраці різних спеціалістів (соціальних працівників, соціальних педагогів, психологів, педагогів, лікарів та ін.). Обов’язковим є проведення відповідної державної політики.
References
Бовина И.Б. Социокультурные представления о здоровье и
болезни в молодёжной среде / И.Б. Бовина // Вопросы психологии. – 2005. – №3. – С. 90-97.
Концепція розвитку фізичного виховання у сфері освіти
в Україні / М. Д. Зубалій, Б.Ф. Ведмеденко, В.І. Мудрік,
О.З. Леонов та ін. // Основи здоров’я та фізична культура. –
– №10. – С. 2-3.
Молодь за здоровий спосіб життя: щорічна доповідь Президента України Верховній Раді України, Кабінету Міністрів
України про становище молоді в Україні (за підсумками
р.) / М-во у справах сім’ї, молоді та спорту, Держ. Ін-т
розв. сім’ї та молоді; [редкол.: Н.Ф. Романова (голова) та
ін.]. – К.: ТОВ «Основа», 2010. – 156 с.
Панок В.Г. Організаційні і функціональні моделі діяльності
психологічної служби з формування позитивного ставлення
учнів і студентів до здорового способу життя / В.Г. Панок. –
К.: Ніка-Центр, 2011. – 82 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.