Освіта в запобіганні явища бездомності серед дітей і дорослих

Authors

  • Beata A. Zięba

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25p

Keywords:

освіта, виховання, бездомність, діти вулиці, соціальне сирітство, профілактика.

Abstract

Бездомність як одне із багатьох тривожних соціальних явищ є важливою проблемою, що вимагає профілактичних дій і допомоги. Спостерігається також бездомність серед дітей, які втікають зі своїх патологічних середовищ, де вони виховувалися, і шукають безпеки поза ними – на вулицях, вокзалах, у підвалах. Слід звернути увагу на те, що в теперішній час, незважаючи на величезний цивілізаційний прогрес, доступність освіти, цілком непогано організовану соціальну допомогу, помітна значна диференціація суспільства. Існують багаті і бідні люди, ті, які живуть в розкоші, і ті, які відчувають нестачу, безпомічні у житті і не бачать перспектив на майбутнє. Одні діти мають батьків, які створюють найкращі умови для їх існування, дбають про їх освіту, здоров’я і щасливе майбутнє, а інші – думають про те, як вижити, як дати собі раду в житті, оскільки їх батьки занедбують свої обов’язки або кидають дітей напризволяще. Суттю профілактичних дій щодо запобігання цього явища є, перш за все, освіта, яка не тільки підвищує суспільну свідомість в сфері уникнення ситуацій, що сприяють загрозі бездомності, але, передусім, повинна надавати суспільству такі знання і компетенції, які уможливлять самостійність на ринку праці, правильне і самостійне вирішення своїх життєвих проблем. Відповідне виховання, освіта, здобування знань, професійне навчання, покращення професійних компетенцій чи компетенцій в міжособистісній комунікації, безсумнівно, є опорою в складній боротьбі з серйозною проблемою бездомності. Саме висока суспільна свідомість і знання сприяють уникненню чинників, які детермінують бездомність особи, а також допомагають в спільній боротьбі в обмежуванні та ліквідації цього явища. Оскільки чим вища суспільна обізнаність щодо бідності, безробіття і їх наслідків – тим більша у нас надія на те, що суспільство намагатиметься уникати ситуацій, які призводять до виникнення бездомності, а також підтримувати тих, які боряться з цією проблемою.

References

Kołodziejczyk T. Raport dla Fundacji Króla Baudouina. –

Warszawa, 1998.

Mikołajczyk M., Bezdomność. Bezdomni. Praca socjalna, (w:)

A. Kwak, E. Wyrwich- Hejduk (red.) W kręgu zagadnień pracy

socjalnej, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej. – Warszawa,

Nowakowska A., Społeczne postrzeganie bezdomności. Zjawisko

stereotypizacji, (w:) M. Dębski, K. Stachura (red.) Oblicza

bezdomności, Wydawnictwo: Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2008

(file:///C:/Users/Bea/Desktop/Oblicza_Bezdomno-ci.pdf)

Oliwa-Ciesielska M., Piętno nieprzypisania. Studium o

wyizolowaniu społecznym bezdomnych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. – Poznań, 2006.

Pawłowska R., Jundziłł E., Pedagogika człowieka samotnego,

Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej. –

Gdańsk, 2003.

Pilch T., Dzieci ulicy, (w:) D. Lalak, T. Pilch (red.), Elementarne

pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, Wydawnictwo

Akademickie «Żak». – Warszawa, 1999.

Porowski M., Bezdomność, (w:) D. Lalak, T. Pilch (red.),

Elementarne pojęcia pedagogiki społecznej i pracy socjalnej,

Wydawnictwo Akademickie «Żak». – Warszawa, 1999.

Pospiszyl I., Patologie społeczne, Wyd. Naukowe PWN. –

Warszawa, 2008.

Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej . Miejsce

publikacji: Dz. U. 2009 r. Nr 175 poz. 1362, z późn. zm.

http://www.childrenofleningradsky.com/filmmakers.php.

https://www.youtube.com/watch?v=49iT9wRVV9g

How to Cite

Zięba, B. A. (2019). Освіта в запобіганні явища бездомності серед дітей і дорослих. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (26). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%p