Особливості проведення фізичної реабілітації з дітьми, які мають порушення в інтелектуальній сфері
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25pKeywords:
психомоторика, психічний розвиток, фізична реабілітація, фізичний розвиток, корекція, фізичні вправи, діти з обмеженими інтелектуальними можливостями.Abstract
У статті розглянуто особливості проведення реабілітаційних заходів засобами фізичних вправ. З’ясовано, що діти-олігофрени, маючи певні ушкодження нервової системи, реалізують рухову функцію у специфічних умовах. Отже, такі діти потребують спеціально організованого педагогічного впливу на розвиток фізичних якостей, психомоторики, його психологічного супроводу, вибору психолого-педагогічних технологій корекції, що має відобразитися в системі корекційних завдань. Проаналізовано, що правильно організована і здійснена фізична реабілітація – найважливіший фактор формування здорового способу життя, укріплення і відновлення здоров’я будь-якої людини незалежно від її віку. На нашу думку, це твердження особливо важливе для дітей, які мають порушення інтелектуальної сфери. Для них процеси роз витку – це ще і пошук шляхів компенсації вад, а вплив рухової активності, яка за змістом та інтенсивністю відповідає даній категорії дітей, є тим засобом, що допомагає їх віднайти. Результати досліджень про співвідношення психічного та рухового розвитку вказують на те, що засобами фізичної реабілітації можна позитивно впливати на психічний розвиток дитини. Зроблено висновок, що до основних завдань фізичної реабілітації відноситься: зміцнення здоров’я і загартовування організму, правильний фізичний розвиток і вдосконалення фізичних здібностей, формування рухових умінь і навичок, ознайомлення з основами особистої гігієни, формування головних вольових і моральних якостей.
References
Бех І. Д. Теоретичні засади навчання і розвитку аномальних дітей / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 1995. –
№ 4. – С. 147-145.
Бондар В. І. Спеціальна педагогіка : понятійний термінологічний словник / В. І. Бондар; АПН України, Інститут спеціальної педагогіки, Луган. держ. пед. університет імені
Т. Шевченка. – Луганськ : Альма-матер, 2003. – 436 с.
Вайзман Н. П. Психомоторика детей-олигофренов /
Н. П. Вайзман. – М. : Педагогика, 1976. – 104 с.
Гальперин С. И. Физиологические особенности детей: пособие для студентов факультетов естествознания педагогических институтов / С. И. Гальперин. – М. : Издательство «Просвещение», 1965. – 243 с.
Дмитриев А. А. Физическая культура в специальном образовании : учебное пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / А. А. Дмитриев. – М. : Издательский центр Академия,
– 176 с.
Дубровский В. И. Лечебная физическая культура (кинезотерапия) : учеб. для студ. высш. учеб. заведений / В. И. Дубровский. – 2-е изд., стер. – М. : Гуманит. изд. центр «ВЛАДОС», 2001. – 608 с.
Попов С. Н. Лечебная физическая культура : учебник для
студ. высш. учеб. заведений / С. Н. Попов, Н. М. Валеев,
Т. С. Гарасеева и др. – 3-е изд., стер. – М. : Издательский
центр «Академия», 2006. – 416 с.
Реабілітаційний супровід навчання неповносправних дітей :
методичний посібник / [укл. : А. Луговський, М. Сварнік,
О. Падалка]. – Львів : Колесо, 2008. – 144 с.
Шинкарюк А. І. Психомоторно-рівнева структура активності та свободи суб’єкта / А. І. Шинкарюк. – Кам’янецьПодільський : Оіюм, 2005. – 448 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.