Інтент-аналіз як засіб дослідження модальнісних особливостей конструкту організаційної ідентичності

Authors

  • О.В. Фролова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%25p

Keywords:

організаційна ідентичність, інтенція, інтент-аналіз, позитивна, негативна, амбівалентна модальність, пропозиція, семантична одиниця.

Abstract

У статті обґрунтовано необхідність та актуальність вивчення властивостей феномена організаційної ідентичності як одного з ключових факторів оптимізації взаємодії в діаді «працівник – організація». Запропоновано авторське визначення досліджуваного конструкту як результату когнітивно-емоційного процесу усвідомлення себе представником певної організації, що виражається не лише через екстралінгвальні фактори, а й мову суб’єкта. З огляду на це, обґрунтовано доцільність та ефективність використання прикладного психолінгвістичного інструментарію, зокрема, інтент-аналізу для вивчення окресленої проблематики. Розкрито сутність і основні особливості застосування цього діагностичного методу. На основі психолінгвістичних емпіричних даних розроблено словник інтенцій, що склав підґрунтя для виділення трьох типів організаційної ідентичності за критерієм модальності: позитивної, амбівалентної та негативної. Відповідно описано сутність і зміст кожного із указаних різновидів. Представлено приклади дискурсів досліджуваних працівників на тему «Я та моя організація» позитивної, негативної, амбівалентної інтенціональної спрямованості та приклади їх вивчення за допомогою методу інтент-аналізу. Наведено результати емпіричного дослідження прояву модальнісних характеристик організаційної ідентичності працівників відповідно до стажу. Встановлено, що на перших часових діапазонах професійної діяльності в межах установи організаційна ідентичність більшості працівників характеризується амбівалентністю модальних характеристик, тобто поєднанням як позитивних, так і негативних організаційних інтенцій, а зі зростанням показника тривалості трудового стажу ідентичність більшості досліджуваних характеризується виключно позитивними або негативними атитюдами.

References

Засєкіна Л.В. Психолінгвістична діагностика / Л.В. Засєкіна, С.В. Засєкін. – Луцьк: РВВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім.

Лесі Українки, 2008. – 188 с.

Шишкіна Х.Ю. Психолінгвістичні прояви інформаційної

позиції студентів відповідно до видів соціально-психологічної зрілості / Х.Ю. Шишкіна // East european journal of

psycholinguistics. – Lutsk : Lesya Ukrainka Eastern European

National University, 2014. – Issue 1. – 252 p.

How to Cite

Фролова, О. (2019). Інтент-аналіз як засіб дослідження модальнісних особливостей конструкту організаційної ідентичності. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (26). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-26.%p