Гендерні особливості становлення підлітків у процесі соціалізації
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25pKeywords:
гендерна соціалізація, гендер, інститути соціалізації, статева типізація, нормативний тиск, опредмечування, маскулінність, фемінність.Abstract
У статті описано гендерні особливості становлення підлітків в процесі соціалізації. Метою роботи є висвітлення гендерних особливостей підлітків в процесі соціалізації. Висвітлено поняття гендерної соціалізації та гендера. Досліджено, як формуються гендерні якості людини. У статті висвітлено проблеми підростаючого покоління. Проаналізовано вплив інститутів на становлення підлітків в процесі соціалізації. За допомою таких методів як спостереження, анкетування, бесіди було визначено психологічні особливості гендерного розвитку підлітків. Описано невід’ємні складові становлення особистості на протязі її життєвого шляху. Показано вплив соціально значимої та соціально визначеної креативної діяльності на підлітків. Описано роль гендерного маркування предметів. Описано процес формуння гендерних якостей людини. Показано причини фемінізації підростаючого чоловічого населення і маскулінізації жіночого. У статті висвітлено проблеми підростаючого покоління. Показано вплив інститутів на становлення підлітків в процесі соціалізації. За допомою таких методів як спостереження, анкетування, бесіди було визначено психологічні особливості гендерного розвитку підлітків. Зроблено висновок, що в основі психологічного розуміння соціалізації особистості лежить характеристика соціально-психологічного типу особистості як специфічного утворення, продукту соціально-психологічного відображення соціального життя та відносин. Гендерна соціалізація – це багатогранний, довготривалий процес, у результаті якого підліток повинен усвідомити свою гендерну приналежність, оволодіти та засвоїти свої ролі та відтворювати їх у своїй поведінці та спілкуванні з однолітками. Усвідомлення підлітками своєї гендерної приналежності – це шлях до розвитку гармонійної, розвиненої особистості.
References
Аверин В.А. Психология детей и подростков: Учеб. пособие / В.А. Аверин. – 2 изд., перерпаб. и доп. – СПб.: Питер,
– 379 с.
Бендас Т. В. Гендерная психология : Учебное пособие для
студентов вузов, обучающихся по направлению и спец. Психологии/ Т. В. Бендас. – Спб. и др. : Питер, 2007. – 430 с.
Боришевський М.Й. Виховання у дітей статевої самосвідомості / М.Й. Боришевський// Вихователю про психологію
та педагогіку сексуального розвитку дитини: наук.-метод.
Збірник. – К.: Інститут змісту і методів навчання, 1996.
В мире подростка / Под ред. А.А. Бодалева. – М.: Медицина,
– 296 с.
Драгунова Т. В. Подросток/ Т. В. Драгунова. – Москва :
«Знание», 1976. – 96 с.
Крайг Г. Психология развития / Г.Крайг. – СПб.: Питер,
– 992 с.
Психология современного подростка / Под ред. Д.И. Фельдштейна. – М.: Педагогика, 1987. – 240 с.
Соціалізація особистості школяра / Под. Ред. Л. Е. Орбан. –
Івано – Франківськ: Науково – методичний центр « Українська етнопедагогіка і народознавство», 1996. – 66 с.
Юферева Т.И. Формирование психологического пола /
Т.И.Юферева // Формирование личности в переходный период от подросткового к юношескому возрасту. – М.: Педагогика, 1987. – С. 68-75.
Ярцев Д. В. Особенности социализации современного подростка / Д. В. Ярцев// Вопросы психологии. – 1999. –
№ 6. – С. 54-58.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.