Комунікативно-мовленнєва підготовка студентів аграрних спеціальностей до управлінської діяльності

Authors

  • Т.В. Дуткевич
  • Т.А. Панчишина

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%25p

Keywords:

управлінська діяльність, комунікативно-мовленнєва підготовка, керівник аграрного підприємства, первинна діагностика, вторинна діагностика, планування, реалізація, аналіз результатів.

Abstract

Головним критерієм комунікативно-мовленнєвої підготовле-
ності студентів виступає ознака діалогічності у різних за своєю функ-
ціональністю та психологічним змістом ситуаціях управлінського спіл-
кування. Технологія комунікативно-мовленнєвої підготовки студентів
аграрного університету до управлінської діяльності передбачає п’ять
етапів (первинна діагностика, планування, реалізація, вторинна діа-
гностика, аналіз результатів). В експериментальній групі зменшилась
кількість студентів з низьким рівнем комунікативно-мовленнєвої підго-
товленості (з 33,3% до 15,0%), зросла із середнім та з високим рівнями
(відповідно з 50,0% до 66,7% та з 16,7% до 34,8%). В статі зроблено
висновок про позитивні результати впровадження запропонованої тех-
нології комунікативно-мовленнєвої підготовки студентів аграрних спе-
ціальностей до управлінської діяльності.

References

Буланкина Н.Е. Полиязыковое информационно-образова-

тельное пространство личности. Методология. Проблемы.

Технология / Н.Е. Буланкина. – Новосибирск: НИПКиПРО,

– 186 с.

Волобуєва О.Ф. Комунікативна компетентність як передумо-

ва ефективної майбутньої професійної діяльності / О.Ф. Во-

лобуєва, О.Д.Сафін // Вісник ТУП, Серія 3. – № 1. – Хмель-

ницький, 1999. – С. 139-140.

Завадський І.С. Організація і психологія управління трудо-

вими колективами [Текст] / І. С. Завадський. – К. : Урожай,

– 159 с.

Засєкіна Л.В. Чуття мови як важливий психолінгвістич-

ний феномен / Л.В.Засєкіна // Психолінгвістика: [зб. наук.

праць ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький держ. педагог. ун-т

ім. Г.Сковороди» / гол. ред. О.О.Селіванова]. – Переяслав-

Хмельницький : ПП «СКД», 2009. – Вип. 4. – С. 43-51.

Зимняя И. А. Лингвопсихология речевой деятельности /

И.А. Зимняя. – М. : Моск. психолого-социальный ин-т; Во-

ронеж : МОДЭК, 2001. – 432 с.

Козакевич А.С. Діяльність жінки-керівника в контексті роз-

витку менеджменту сільськогосподарських підприємств :

автореф. дис. ... канд. економ. наук: 08.06.01 – економіка,

організація і управління підприємствами / А.С. Козакевич ;

Нац. аграр.унів. (К.). – К., 2004. – 20 с.

Красных В.В. Основы психолингвистики и теории коммуни-

кации / В.В.Красных. – М. : ИТДГК «Гнозис», 2001. – 270 с.

Леонтьев А.А. Психолингвистические единицы и порожде-

ние речевого высказывания / А.А. Леонтьев. – М. : УРСС,

– 306 с.

Осадча Л.А. Формування психологічної готовності до управ-

ління керівників аграрних формувань [Текст] : дис... канд.

психол. наук: 19.00.10 / Л.А.Осадча ; Інститут психології

ім. Г.С.Костюка. – К., 2007. – 335 с.

Попова О.Л. Сталий розвиток агросфери України : політика

і механізми / О.Л. Попова; НАНУ, Ін-т екон. та прогн. – К.,

– 352 с.

Психологія мовлення і психолінгвістика : [навч. посіб. для

студ. вищ. навч. закладів] / Л.О. Калмикова, Г.О. Калмиков,

І.М. Лапшина, Н.В. Харченко; За заг. ред. Л.О. Калмико-

вої. – К. : «Фенікс», 2008. – 235 с.

Чорний Г.М. Діалектика загальних і конкретних управ-

лінських функцій: [Текст] / Г.М. Чорний, М. П. Ястреб,

І. А. Міщенко // Економіка АПК. – 2011. – № 12. – С. 93-

How to Cite

Дуткевич, Т., & Панчишина, Т. (2019). Комунікативно-мовленнєва підготовка студентів аграрних спеціальностей до управлінської діяльності. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (24). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-24.%p