Становлення понять «громадянськість» і «громадянський розвиток» в основних психологічних теоріях
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pKeywords:
громадянський розвиток, громадянськість, особистість, цінності, психологічні концепції, психоаналіз, біхевіоризм, гуманістичні теорії.Abstract
У статті проана-
лізовано основні психологічні підходи до розуміння понять «громадян-
ськість» та «громадянський розвиток». Досліджено, що теоретичною
основою у тлумаченні природи громадянськості були погляди представ-
ників біогенетичної орієнтації. Зроблено висновок, що суттєвий внесок
у розуміння поняття «громадянськість» належав представникам гума-
ністичного напряму, які визначили соціально-психологічні характе-
ристики актуалізованої особистості громадянина, в той час як вчення
соціогенетичних орієнтацій щодо соціалізації особистості сформували
наші уявлення про особливості громадянського розвитку людини.
References
Булах І.С. Психологія особистісного зростання підлітка : мо-
нографія / І.С. Булах. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова,
– 340 с.
Виховання громадянина: психолого педагогічний і народо-
знавчий аспект/ Р.П. Ігнатенко, Л.В. Поплужний, І.Н. Ко-
сарєва, В. Л. Крицька; МО України; Ін т змісту і методів на-
вчання.– К.: [Ін-т змісту і методів навчання], 1997.– 246 с.
Донченко О. Архетипи соціального життя і політика (Гли-
бинні регулятиви психополітичного повсякдення) : моногра-
фія / О. Донченко, Ю. Романенко. – К.: Либідь, 2001. – 334 с.
Духовное развитие личности как фактор формирования на-
циональной и гражданской идентичности : автореф. дис. ...
канд. философ.наук : 09.00.11 / Владимир Владимирович
Чурин; Моск. гор. пед. ун т. – М., 2011. – 22 с.
Ігнатовська Р.В. Громадянськість як ціннісна якість особис-
тості / Р.В. Ігнатовська// Збірник наукових праць. … 2 ге,
доповн. і переробл. К.: Генеза, 2004. – 736 с.
Келвин С. Холл. Теории личности / С. Холл Келвин, Линд-
сей Гарднер; Перевод И.Б. Гриншпун. – М.: «КСП+», 1997
Терминологическая правка В.Данченко К.: PSYLIB, 2005
Самохіна Н.М. Громадянська соціалізація майбутніх учите-
лів засобами мистецтвознавчого краєзнавства : дис... канд.
пед. наук: 13.00.05 / Самохіна Наталія Миколаївна. – Лу-
ганськ, 2005. – 264 с.
Снігур Л.А.Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 /
Людмила Анатоліївна Снігур; Ін т психології iм. Г.С.Костюка
АПН України.–К., 2005.–32 с.
Фрейд З. Психология бессознательного / З. Фрейд. – М.:
Просвещение, 1989. – 448 с.
Фромм Э. Бегство от свободы; Человек для себя / Э. Фромм. –
Минск: Попурри, 2000. – 672 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.