Персоналістична концепція людини як основа медіальної педагогіки – вимір розумності, свободи і відповідальності.
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pKeywords:
системний персоналізм, антропологія, медіальна педагогіка, персоналістична концепція, раціональність, свобода, відповідальність.Abstract
Мішель
Демюрге, видатний нейробіолог, у важливій книжці з оригінальною
назвою «ТВ-лоботомія» наводить величезну шкалу досліджень, які
підтверджують негативний вплив мас-медіа, особливо телебачення, на
людину. У вступі він констатує, що протягом 15 років не було тижня,
щоб він не натрапив на щонайменше одну чи дві статті, в яких підкрес-
люється про шкідливі наслідки телебачення для психічного, фізичного
здоров’я та пізнавальних здібностей дитини. Така тенденція настільки
сильна, що деякі спеціалісти, вже не вагаючись, говорять про справжню
проблему громадського здоров’я1. Тому цілком погоджуюсь з професо-
ром Й. Козєлецкім, що настав час, щоб зануритись у пізнання життя
людини, бо як пише Іван Павло II, саме гідність вимагає від людини,
щоб вона діяла зі свідомим, вільним і розумним вибором. Розумність,
свобода і відповідальність є тими вимірами особи, які були завжди при-
нагідні, щоб стати справжньою людиною протягом століть. Сьогодні
в контексті могутності впливу медіа ці виміри знаходяться під загро-
зою, оскільки ми все частіше стикаємося з проблемою мислення і від-
повідальної свободи, в той час коли особливо широко популяризується
віртуальність і безвідповідальність. Ось чому, на мою думку, виникає
велика потреба у популяризації медіальної педагогіки, завдання якої
пробудити людину-особу (системний персоналізм) до вільного мислення
і відповідальної свободи – для себе, суспільства і медіа.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.