Поняття міжособистісних взаємин у контексті проблем розвитку особистості дитини

Authors

  • О.Б. Столяренко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25p

Keywords:

міжособистісні взаємини, поняття, знання, спонукання, уміння, особистісний розвиток, молодші школярі, навчальна діяльність.

Abstract

У статті проаналізовано результа-
ти теоретичних та експериментальних досліджень поняття міжособис-
тісних взаємин. Показано, що в рамках кожного напряму досліджень
акцент робиться на тих чи інших аспектах міжособистісних взаємин,
які є суттєвими для вирішення конкретних наукових або прикладних
завдань («спілкування», «ставлення», «взаємини», «взаємодія», «соці-
альна перцепція»). Встановлено, що розвиток особистості дитини над-
звичайно чутливий до характеру взаємин з іншими людьми. Взаємини
з іншими дітьми та з дорослими можуть як сприяти реалізації потен-
ційних можливостей особистості, так і блокувати цей процес. Врахову-
ючи важливість міжособистісних взаємин дитини в процесі розвитку
її особистості, постає проблема з’ясування особливостей оптимальних
взаємин дитини з навколишніми людьми та формування їх у процесі
спілкування й спільної діяльності.

References

Берк Л. Развитие ребенка / Л.Берк [пер. с англ. / ред.

Л.Винокурова]. – СПб.: Питер, 2006. – С. 954 – 962.

Выготский Л.С. Детская психология // Собр. Соч.: В 6 т. /

Лев Семенович Выготский. – М.: Педагогика, – 1984. –

Т.4. – 328 с.

Джемс В. Научные основы психологии / [пер.с англ.] – СПб.:

Ювента, 1992. – 370 с.

Коломинский Я. Л. Психология детского коллектива: сис-

тема личных взаимоотношений /Яков Львович Коломин-

ский. – Минск: Народна асвета, 1985. – С. 53-54.

Ломов Б. Ф. Общение и деятельность / Б.Ф. Ломов // Пси-

хологические проблемы социальной регуляции поведе-

ния / [ред. Е. В. Шорохова, М. И. Бобнева]. – М.: Наука,

– С. 70-77.

Мид М. Культура и мир детства. Избр. произведения [пер.

с англ. / ред. Л.Винокурова]; М. Мид. – М.: Наука, 1988. –

с.

Морено Дж. Социометрия: Экспериментальный метод и на-

ука об обществе. Подход к новой политической ориентации

[пер. с англ. / ред. Л.Винокурова]. – М.: Из-во иностр.л-ры,

– 289 с.

Мясищев В.Н. Психология отношений. Избр. психол.

труды / [ред. А.А.Бодалева] / Владимир Николаевич Мяси-

щев. – М.: Изд-во Ин-та практической психологии. – Воро-

неж: НПО «МОДЭК», 1995. – 365 с.

Обозов Н.Н. Психология межличностных отношений /

Н.Н.Обозов. – К.: Изд-во «Лыбидь» при Киев. ун-те, 1990. –

с.

Петровский А.В. Личность. Деятельность. Коллектив / Ар-

тур Владимирович Петровский. – М.: Политиздат, 1982. –

с.

Репина Т.А. Социально-психологическая характеристи-

ка группы детского сада: (Педагогическая наука – рефор-

ме школы) // Науч.-исслед. ин-т дошкольного воспитания

Акад. пед. наук СССР / Татьяна Александровна Репина. –

М.: Педагогика, 1988. – 232 с.

Ричардсон Р. Семейные узы, которые связывают / Р. Ри-

чардсон. – Ростов-на-Дону: Феникс, 1997. – 237 с.

Смирнова Е.О, Холмогорова В.М. Межличностные отноше-

ния дошкольников – диагностика, проблемы, коррекция /

Е.О. Смирнова, В.М. Холмогорова. – М.: ВЛАДОС, 2003. –

с.

Шибутани Т. Социальная психология / Т.Шибутани. – М.:

Прогресс, 1969. – С. 126-127.

Эльконин Д. Б. Детская психология / Даниил Борисович

Эльконин. – М.: Учпедгиз, 1960. – 328 с.

How to Cite

Столяренко, О. (2019). Поняття міжособистісних взаємин у контексті проблем розвитку особистості дитини. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (23). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%p