Гендерні особливості динаміки Я-концепції студентів в ускладнених життєвих ситуаціях
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pKeywords:
Я-концепція, особистість, психологічна автобіографія, психологічні особливості студентів, студентський вік, ускладнена життєва ситуація.Abstract
У статті представлено результати
дослідження динаміки Я-концепції студентів в ускладнених життєвих
ситуаціях на прикладі екзаменаційної сесії. Визначено основні особли-
вості динаміки самовідношення, самооцінки, самоописів, сприйняття
себе в часі і просторі життєвих подій, самооцінки невротичних проявів у
структурі Я-концепції студентів в ускладненій життєвій ситуації. В ста-
тичних умовах хлопці мають вищі показники із самовпевненості, само-
керування і самозвинувачення, а в дівчат трохи вищі показники з відо-
браженого самоставлення. Також для хлопців характерна більш висока
самооцінка за всіма шкалами, окрім шкали «вродливий», де лідерами є
дівчата. В оцінці подій психологічної автобіографії хлопці є більш опти-
містичні, а дівчата – більш песимістичні. Хлопці мають нижчі показники
з суб’єктивної оцінки невротичних проявів, ніж дівчата.
References
Анцыферова Л.И. Развитие личности и проблемы герон-
топсихологии / Людмила Ивановна Анцыферова. – М.:Изд-
во «Институт психологии РАН», издание 2-е, испр. и доп.,
– 512 с. (Достижения в психологии).
Регуш Л. А. Проблемы психического развития и их предупре-
ждение (от рождения до пожилого возраста) / Л.А.Регуш. –
СПб.: Речь, 2006. – 320 с.
Студент ХХІ века: социальный портрет на фоне общественных
трансформаций: монография / Нар. укр. акад.; под общ. ред.
В. И. Астаховой. – Харьков: Изд-во НУА, 2010. – 408 с.
Титаренко Т. М. Особистість у кризових життєвих ситуа-
ціях / Т. М. Титаренко // Наукові записки ін-ту психоло-
гії ім. Г.С. Костюка. – Актуальні проблеми психології. –
Вип. 19. – К., 1999. – С. 240-247.
Чепелєва Н. Життєва ситуація особистості / Н. Чепелєва //
Основи практичної психології: підручник/ В. Панок, Т. Ти-
таренко, Н. Чепелєва та ін. – К.: Либідь, 1999. – С. 112 – 135.
Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис / Э. Эриксон. – М.:
Прогресс, 1996. – 344 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

