Особистісні детермінанти становлення образу професіонала у студентів- психологів у процесі професійного навчання

Authors

  • О.М. Ічанська

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25p

Keywords:

образ професіонала, образ психолога, самоактуалізація, креативність, емоційний інтелект, мотивація афіліації, кар’єрні орієнтації.

Abstract

У статті представлено аналіз поняття «образ професіонала», ви-
значено основні критерії для його класифікації, описані змістовні ха-
рактеристики та особистісні детермінанти його становлення на різних
етапах професійної підготовки у студентів-психологів. Ставлення до
образу професіонала на різних етапах навчання визначається різними
чинниками: самоактуалізованість (у різних її характеристиках), креа-
тивність, вид кар’єрних орієнтацій. Встановлено, що однозначний лі-
нійний зв’язок існує лише між типовістю та вербальною креативністю.

References

Вачков И.В. Введение в профессию «психолог» / И.В. Вач-

ков, И.Б. Гриншпун, Н.С. Пряжников. – М.: Изд-во: МОДЭК,

– 464 с.

Донцов А. И. Профессиональные представления студентов-

психологов / А. И. Донцов, Г. М. Белокрылова // Вопросы

психологии. – 1999. – №2. – С. 42–50.

Зеер Э.Ф. Психология профессий: Учеб. пособие для студен-

тов вузов / Э.Ф. Зеер. – М.: Академический Проект; Екате-

ринбург: Деловая книга, 2003. – 336 с.

Зотова Н. Н. Исследование профессионального становления

студентов-психологов / Н. Н. Зотова, О. Н. Родина // Вестн.

Моск. ун-та. Сер. 14: Психология. – 2003. – № 3. – С. 69–78.

Казначеева Наталья Борисовна. Я-образ и образ профессио-

нального психолога в сознании студентов : Дис. ... канд. пси-

хол. наук : 19.00.07. – СПб., 2006. – 170 с.

Климов Е. А. Введение в психологию труда / Е. А. Климов. –

М., 1998. – 347 с.

Любимова, Г. Ю. От первокурсника до выпускника:

проблемы профессионального и личностного самоопределе-

ния студентов-психологов / Г. Ю. Любимова // Вестн. Моск.

ун-та. Сер. 14: Психология. – 2000. – №1. – С. 48–55.

Маркова А. К. Психология профессионализма / А.К. Марко-

ва. – М.: РАГС, 1996. – 190 с.

Мусалаева, А. Р. Особенности формирования профессио-

нальной направленности психологов : автореф. дис. ... канд.

психол. наук : 19.00.07 / А. Р. Мусалаева. – Ставрополь: Сев-

кавГТу, 2004. – 25 с.

Олифирович Н. И. Психологические особенности профес-

сиональных взаимоотношений практического психолога

и педагогов школы : автореф. дис. ... канд. психол. . наук :

00.07 / Н. И. Олифирович; Белорус. гос. пед. ун-т им. М.

Танка. – Минск, 1999. – 22 с.

Пряжников Н. С. Профессиональное и личностное самоопреде-

ление / Н.С. Пряжников. – М.: Изд–во «Институт практичес-

кой психологии». – Воронеж: НПО «МОДЭК», 1996. – 256 с.

Сизова И. Г. Личность и профессиональная деятель-

ность психолога: социальные представления у различных

профессиональных групп : автореф. дис. ... канд. психол.

наук : 19.00.03 / И. Г. Сизова. – Тверь, 1999. – 23 с.

Чернышова Е. Л. Социально-психологические особенности

представлений руководителей и сотрудников различных учреж-

дений о специалисте-психологе: автореф. дис. ... канд. психол.

наук : 19.00.05 / Е. Л.Чернышова. – Самара, 2005. – 24 с.

Шнейдер Л.Б. Профессиональная идентичность: Моногра-

фия / Л.Б. Шнейдер. – М.: МОСУ 2007. – 239 с.

How to Cite

Ічанська, О. (2019). Особистісні детермінанти становлення образу професіонала у студентів- психологів у процесі професійного навчання. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (20). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%p