Теоретичний аналіз поняття «потенціал особистості»
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pKeywords:
потенціал особистості, потенціальні ресурси, особистісний потенціал, соціальний потенціал, потенціал діяльності.Abstract
У статті здійснено теоретичний аналіз поняття «потенціал особис-
тості», визначені його основні властивості та види. Розглянуто співвід-
несення термінів «потенціал особистості» та «людський потенціал».
Представлено розроблену авторами модель структури потенціалу осо-
бистості, яка включає три блоки: мотиваційний, стильовий та інстру-
ментальний. Виділено основні види потенціалу особистості: соціальний
потенціал, потенціал діяльності, особистісний потенціал. Потенціал
особистості визначений авторами як динамічне інтегративне утворен-
ня, яке забезпечує успішність процесів індивідуалізації, соціалізації та
професіоналізації.
References
Человеческий потенциал как критический ресурс Рос-
сии [Текст] / Рос. акад. наук, Ин-т философии; Отв. ред.
Б.Г.Юдин. – М. : ИФРАН, 2007. – 175 с.
Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды / Б.Г. Ана-
ньев. – М.: Педагогика, 1980. – Т.1. – 229 с.
Франкл В. Человек в поисках смысла / В. Франкл. – М. :
Прогресс, 1990. – 368 с.
Зараковский Г.М. Психологический потенциал индивида и
популяции / Г.М. Зараковский, Г.Б. Степанова // Человек.
– №3. – 1998. – С. 50-59.
Максименко С.Д. Генеза здійснення особистості / С.Д. Мак-
сименко. – К.: Видавництво ТОВ «КММ», 2006. – 240 с.
Маноха І.П. Психологія потенціалу індивідуального буття
людини: онтологічно орієнтований підхід : автореф. дис. на
здобуття наук. ступеня д-ра психол. наук: спец. 19.00.01
«Загальна психологія, історія психології» / І.П. Маноха. –
К., 2003. – 48 с.
Садова М.А. Психологічні складові потенціалу самореаліза-
ції особистості / М.А. Садова // Вісник Одеського національ-
ного університету. – 2010. – С. 102-109. – (Серія: Психоло-
гія; Т.15; Вип. 9)
Подшивалкіна В. Соціальні умови та психологічні виміри
тенденцій використання потенціалу особистості / В. Подши-
валкіна // Психологія і суспільство. – 2009. – №4. – С. 127-
Кальба Я. Вчинковий потенціал особистості учня як предмет
психологічного аналізу / Я. Кальба // Психологія і суспіль-
ство. – 2011. – №2. – С. 148-163.
Выготский Л.С. Психология развития человека / Л.С.
Выготский. – М.: Изд-во Смысл; Эксмо, 2005. – 1136 с.
Андреева Г.М. Социальная психология / Г.М. Андреева. –
М.: Аспект-Пресс, 2001. – 384 с.
Немов Р.С. Психология / Р.С. Немов. – М.: ВЛАДОС, 2003. –
Кн. 1. Общие основы психологии (4-е изд.). – 688 с.
Немов Р.С. Психология / Р.С. Немов. – М.: ВЛАДОС, 1995. –
Кн. 2. Психология образования (2-е изд.). – 496 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.