Особливості формування виконавської техніки майбутнього учителя музики у процесі інтеграції інструментальних дисциплін
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pKeywords:
інтеграція, інструментально_виконавська діяльність, педагогічна задача, педагогічна ситуація, професійна підготовка, міждисциплінарна взаємодія.Abstract
У статті розглядаються особливості формування виконавської техніки
студентів у процесі інтеграції дисциплін інструментального циклу. Автори
вважають, що основним чинником інтеграції музичновиконавських
дисциплін педагогічна задача. Усі компоненти музичновиконавської
підготовки складають інтегративну цілісність, яка має спільну мету, спільні
принципи, єдину внутрішню організацію, для якої характерні взаємозв’язок
і взаємозалежність усіх структурних компонентів.
References
Гончаренко С. Інтегроване навчання: за і проти/С. Гончаренко,
Ю.Мальований // Освіта. – 1994. – 16 лют. – С. 5.
Максимова В. Межпредметные связи и совершенствование
процесса обучения: Кн. для учителя / В. Максимова. – М.:
Просвещение, 1984. – 143 с.
Кондрашова Л.В. Методика підготовки будущего учителя к
педагогическому взаимодействию с учащимися: Учеб.пособие /
Л.В. Кондрашова. – М.: Прометей, 1990. – 158 с.
Спирин Л.Ф. Теория и технология решения педагогических
задач / Л.Ф.Спирин; под ред.П.И. Пидкасистого. – М.:
Российское педагогическое агентство, 1997. – 174 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.