Специфіка формування у вихователів соціально–перцептивних здібностей (на прикладі аналізу розвивально–корекційної програми тренінгового навчання)
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pKeywords:
соціальна перцепція, тренінг, розуміння.Abstract
У статті розкриваються психологопедагогічні аспекти реалізації
тренінгу для педагогів в галузі основ розуміння та корекції ними
психічних станів дітей старшого дошкільного віку.
References
Балл Г.О. Особистісна свобода і гуманізація освіти / Г.О.Балл //
Практична психологія та соціальна робота. –2001. – №1. –
С.24.
Балл Г.О. Втілення принципів гуманістичної психології в
професійну підготовку / Г.О.Балл // Психологія особистісно
орієнтованої професійної підготовки учнівської молоді:
науковометодичний посібник / за ред. В.В.Рибалка. – К.,
Тернопіль, 2002. – С. 152167.
Бех І.Д. Особистіснозорієнтоване виховання: науково
методичний посібник / І.Д.Бех. – К.: ІЗМН, 1998. – 203 с.
Костюк Г.С. Навчальновиховний процес і психічний розвиток
особистості / Г.С.Костюк. – К.: Радянська школа, 1989. –
с.
Леонтьев А.А. Общение как объект психологического иссле
дования / А.А.Леонтьев. // Методологические проблемы
социальной психологии. – М., 1975. – С.106123.
Макаренко А.С. Избранные педагогические сочинения /
А.С.Макаренко. – Учпедгиз, 1946. – С. 179188.
Маслоу А. Самоактуализация личности и образование /Абра
хам Маслоу; пер. с англ.; предисл. Г.А. Балла. – Киев – Донецк:
Институт психологии АПН Украины, 1994. – 52 с.
Миллер А. Теория речевой деятельности / Алис Миллер. – М.,
– С. 245246.
Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление человека /
Карл Роджерс; пер. с англ.; общ. ред. и предисл. Е.И. Есени
ной. – М.: Изд. группа “Прогресс”, “Универс”, 1994. – 480 с.
Савчин М.В. Типи розуміння вчителем психології учня та їх
прояви у педагогічній взаємодії / Мирослав Савчин // Рідна
школа. – 1996. – № 1. – С. 7071.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.