Методика формування моторної готовності до оволодіння правильною вимовою фонем у дітей з дислалією, ринолалією та дизартрією

Authors

  • Н.С. Гаврилова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25p

Keywords:

логопедичний масаж, артикуляційна вправа, дихальна вправа, пасивний рівень рухової активності, недовільний рівень рухової активності, довільний рівень рухової активності.

Abstract

У статті подано характеристику системи формування моторної
готовності у дітей до постановки звуків мовлення шляхом використання
прийомів масажу, артикуляційних та дихальних вправ. У представленій
системі логопедичної роботи враховано рівень порушень артикуляційної
і дихальної моторики, місце локалізації порушення, особливості тонусу
м’язів органів артикуляції, а також в загальному моторні та інте!
лектуальні можливості дітей, що передбачає необхідність вибору пози
при проведенні корекційної роботи, доступних для розуміння та
виконання дитиною вправ і завдань. Також описано засоби корекції
порушень артикуляційної моторики у дітей, послідовність та поетапність
планування корекційної роботи з ними.

References

Архипова Е.Ф. Коррекционная работа с детьми с церебральным

параличом: Доречевой период: кн. для логопеда/ Е.Ф.Ар!

хипова. – М.: Просвещение, 1989. – 79 с.

Бадалян Л.О. Детская неврология: учеб. пособие / Л.О.Ба!

далян. – М.: ООО “МЕДпресс”, 1998. – 576 с.

Логопедия: учеб. пособие для студентов пед. ин!тов по спец.

“Дефектология” / Л.С. Волкова, Р.И. Лалаева, Е.М. Мастю!

кова и др.; [под ред. Л.С. Волковой]. – М.: Просвещение,

– 528 с.

Логопедія: підручник, друге видання, перероблене та до!

повнене / [За ред. М.К.Шеремет]. – К.: Видавничий Дім

“Слово”, 2010. – 672 с.

Поваляева М.А. Справочник логопеда / М.А.Поваляева. –

Ростов!на!Дону: Феникс, 2001. – 448 с.

Хрестоматия по логопедии (извлечения и тексты): учебное

пособие для студентов высших и средних специальных

педагогических учебных заведений: в 2!х т. – Т. І / [Под ред.

Л.С. Волковой и В.И. Селиверстова]. – М.: Гуманит. изд. центр.

ВЛАДОС, 1997. – 560 с.

How to Cite

Гаврилова, Н. (2019). Методика формування моторної готовності до оволодіння правильною вимовою фонем у дітей з дислалією, ринолалією та дизартрією. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (15). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%p