Динамічні особливості становлення регулятивної сфери школярів з різною навчальною успішністю
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pKeywords:
регулятивна сфера, саморегуляція довільної активності, навчальна успішність, особистість.Abstract
У статті розкрито динамічні характеристики складових само
регуляції довільної активності школярів, проаналізовано конструктивні
й деструктивні тенденції у становленні регулятивної сфери учнів. На
основі запропонованої моделі продуктивного розвитку саморегуляції
довільної активності школярів подано результати апробації корекційно
розвивальної програми з активізації у школярів позитивних регу
лятивних тенденцій у взаємозв’язку з їх навчальною успішністю.
References
Лопатина А.А., Скребцова М.В. 600 творческих игр для
больших и маленьких / А. Лопатина, М. Скребцова. – 3е изд. –
М.: АрмитаРусь, 2009. – 20 с. (Серия “Образование и
творчество”)
Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога в
образовании: [учебное пособие]. – М.: ВЛАДОС, 1995. – 529 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.