Усвідомлення майбутніми психологами приналежності до професійної реальності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25pKeywords:
Змістовно-значеннєве відношення, динаміка сенсів, усвідомлення приналежності, професійна позиція.Abstract
Розглядаються особливості динаміки індивідуальних цінностей і
змістів особистості майбутнього психолога та механізми побудови
професійної картини світу у період навчання у ВНЗ.
References
Бондаренко А.Ф. Психологическая помощь: теория и прак
тика / А.Ф. Бондаренко. – К.: Укртехпресс, 1997. – 216 с.
Бьюдженталь Дж. Искусство психотерапевта / Дж. Бьюд
женталь. – С Пб.: Питер, 2001. – 294 с.
Зеер Э. Ф. Психология профессионального развития /
Э.Ф. Зеер. – К.:Академия, 2009. – 240 с.
Иванова С.П. Педагогическая деятельность как процесс
гуманистически ориентированного полисубъектного взаимо
действия в современной социально образовательной среде
[Электронный ресурс] / С.П. Иванова // Способ доступа
URL:http://www.zipsites.ru/slovari_enc/dissertacii_referaty/
ivanova_pedagogicheskaya_deyatelnost/
Леонтьев Д.А. Методика предельных смыслов (МПС): Ме
тодическое руководство / Д.А. Леонтьев. – М.: Смысл, 1999. –
с.
Леонтьев Д.А. Психология смысла: природа, строение и
динамика смысловой реальности / Д.А. Леонтьев. – М.: Смысл,
– 487 с.
Мильман В.Э. Мотивация творчества и роста: Структура. Ди
агностика. Развитие / В. Э. Мильман. – М: Мирея, 2005. – 165 с.
Пов’якель Н.І. Професійна рефлексія психолога практика /
Н.І. Пов’якель // Практична психологія та соціальна робота. –
– № 6 – 7. – С. 3–6.
Сургунд Н. А. Професійна придатність практичного психолога:
діагностика якостей особистості // Неперервна професійна
освіта: теорія і практика: Науково методичний журнал. –
– Вип.4. – С.118 124
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.