Психолого–педагогічні умови удосконалення підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25pKeywords:
Психолого-педагогічні умови, підготовка, майбутні фахівці соціономічних професій, формування особистості.Abstract
Стаття розкриває актуальну проблему психолого педагогічних умов
удосконалення підготовки та розвитку особистості майбутніх фахівців
соціономічних професій, яка передбачає цілеспрямовану і наполегливу
працю всіх викладачів. Психологічні засади постають неодмінною умовою
ефективної підготовки спеціалістів у відповідності з перспективою їх
професійного становлення. Успіх забезпечується точним знанням цілей
та завдань виховання, уважним обліком закономірностей, які визначають
формування поглядів, переконань, культурних цінностей особистості,
вибором ефективних методів і засобів навчання та виховання.
References
Вербицький А.А. Активное обучение в высшей школе:
контекстный подход /А.А.Вербицький. – М., 1991. – 211 с.
Гальперин П.Я. Основные результаты исследований по
проблеме “Формирование умственной деятельности и поня
тий” /П.Я.Гальперин. – М.: Изд во Моск. гос. ун та, 1965. –
с.
Дидактика профессионального обучения. Методические
письма /Сост. проф. д –р Д. Гернич. – Берлин.: Фергаг. Техник,
– Т. 2. – 272 с.
Дьяченко М.И. Психология высшей школы: Учеб. пособие для
вузов. – 2 е изд., перераб / М.И.Дьяченко, Л.А.Кандыбович. –
Мн., 1981. – 383 с.
Журавлев В.И. Явления переориентации в жизненных планах
поступающих в вузы /В.И.Журавлев//Высшее образование в
жизненных планах молодежи. – М.: Просвещение, 1975. –
С. 91 92.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность / А.Н.Леон
тьев. – М., 1975. – 326 с.
Петровский В.А. К проблеме активности личности в по
знавательной деятельности /В.А.Петровский //Проблемы
коммуникативной и познавательной деятельности личности:
Межвуз. сб. – Ульяновск, 1981. – С. 98–120.
Просецкий П.А. Психологические особенности адаптации
студентов к условиям обучения в вузе /П.А.Просецкий//
Комплексная проблема профориентации, адаптации и повы
шение квалификации кадров. – Минск, 1976. – С. 124 136.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии / С.Л.Ру
бинштейн. – СПб: Питер Ком, 1999. – 720 с.
Талызина Н.Ф. Пути и проблемы управления познавательной
деятельностью человека /Н.Ф.Талызина// Теоретические
проблемы управления познавательной деятельностью чело
века. – М.: Изд во Моск. гос. ун та, 1975.– С. 154 –168.
Талызина Н.Ф. Управление процессом усвоения знаний /
Н.Ф.Талызина. – М.: Изд во Моск. гос. ун та, 1975. – 343 с.
Шавир П. А. Психология профессионального самоопределения
в ранней юности /П.А.Шавир. – М., 1981. – 95 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.