Особливості підготовки вчителів до морально–естетичної взаємодії суб’єктів дистанційно–навчального процесу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-14.%25pKeywords:
Морально- естетична взаємодія, організації навчання, педагогіка співробітництва, педагогіка співробітницької взаємодії, інтегральна педагогіка, педагогіка підтримки, антипедагогіка.Abstract
У цій статті описуються особливості підготовки вчителів до
морально – естетичної взаємодії суб’єктів дистанційно навчального
процесу. Сьогодні вища школа перебуває на точкових роздоріжжях між:
педагогічним монологом чи педагогічним діалогом; предметно
орієнтованим чи особистісно орієнтованим навчальним процесом;
авторитарним чи адаптивним управлінням навчальними закладами;
однолінійним чи інтерактивним плануванням освітніх змін; репро
дуктивними чи інтерактивними навчальними методиками; особистісно
орієнтованою педагогікою, що є кожного разу унікальним синтезом,
конструкцією наукових знань і життєвого педагогічного досвіду
конкретної людини чи педагогікою.
References
Бех І.Д. Закономірності сучасного виховного процесу //
Дошкільне виховання. – 2004. – №2. – С. 3 – 5.
Вища освіта України і Болонський процес: навчальний
посібник / За ред. В.Г. Кременя. – К.: Освіта, 2004. – 384 с.
Гапоненко Л. Розвиток рефлексіїї як психологічного механізму
корекції професійної поведінки у педагогічному спілкуванні //
Педагогіка і психологія. – 2001. – № 3 4. – С. 81 89.
Дрейвс В.А. Преподавание он лайн /В.А.Дрейвс. – М.: МАПДО,
– 360 с.
Ильин Г. Л. Философия образования (идея непрерывности). –
М., 2002.
Костюк Г.С. Навчально виховний процес і психічний розвиток
особистості / Під ред. Л.М. Проколієнко. – К., 2005. – 608 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.