Медіапсихологія і проблеми формування іміджу у спорті
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25pKeywords:
імідж у спорті, психологія іміджу, медіапсихологія.Abstract
У статті проаналізовано можливості медіапсихології в плані
дослідження впливу ЗМІ на процес формування іміджу у спорті.
Визначено основні соціально-психологічні особливості впливу ЗМІ на
формування іміджу у спорті, а також намічено деякі шляхи подальшого
наукового пошуку в цьому напрямку.
References
Богданов Е.Н. Психологические основы “паблик рилейшнз”. 2-
е изд./ Е. Богданов, В. Зазыкин. – СПб.: Питер, 2003. – 208 с.
Брайант Дж., Томпсон С. Основы воздействия СМИ / Дж.Брай-
ант, С.Томпсон; Пер. с англ. – М.: Издательский дом
“Вильямс”, 2004. — 426 с.
Винтерхофф-Шпурк Петер. Медиапсихология. Основные
принципы / Петер Винтерхофф-Шпурк; Пер. с нем. – X.: Изд-
во Гуманитарный Центр. 2007. – 288 с.
Иванов П. Спортивный маркетинг. Плесните колдовства. 18
октября 2006 г. – електр. ресурс. – Режим доступуп: http://
www.newstars.com.ua/box-news/2007/04/06/85
Лебедев-Любимов А.Н. Психология рекламы /А.Н.Лебедев-
Любимов. – СПб.: Питер, 2003. – 386 с.: ил. – (Серия “Мастера
психологии”).
Ложкин Г. Психология имиджа в спорте / Г.Ложкин, Е.Поз-
днышев // Наука в олимпийском спорте. – 2001. – №2.
Матвеева Л.В. Актуальные проблемы психологии массовых
коммуникаций. – електр. ресурс. – Режим доступуп: http://
www.tvmuseum.ru/catalog.asp?ob_no= 4612&page=5.
Харрис Р. Психология массовых коммуникаций / Р.Харрис. –
СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2002. – 448 с. (Секреты психологии).
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.