Особливості самооцінки та Я–образу підлітків з дисгармонійними емоційними станами

Authors

  • Л.В. Степаненко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%25p

Keywords:

емоційні стани, дисгармонійні емоційні стани, самооцінка, рівень домагань, Я_образ.

Abstract

У статті розглядаються основні дисгармонійні емоційні стани
особистості, які найбільш чітко відстежуються у підлітковому віці
(тривожність, агресивність, фрустрація, депресія, нейротизм та
емоційний дискомфорт). Як причини виникнення даних емоційних
станів визначаються неадекватність самооцінки і рівня домагань,
відсутність рефлексії, розбіжність “Яреального” і “Яідеального”, а також
інші негативні психологічні особливості особистості. Завершують статтю
висновки щодо необхідності розробки корекційної програми, яка повинна
враховувати основні психологічні особливості розвитку особистості в
пубертатному періоді та створювати підґрунтя емоційної гармонізації
дитини.

References

Божович Л.И. Избранные психологические труды. Проблемы

формирования личности / Л.И. Божович; под ред. Д.И.Фельд

штейна. – М.: Международная пед. академия, 1995. – 212 с.

Кон И.С. Психология юношеского возраста: (Проблемы

формирования личности): учеб. пособие для студентов пед. ин

тов / И.С.Кон. – М.: Просвещение, 1979. – 175 с.

Поливанова К.Н. Психология возрастных кризисов: учебное

пособие для высш. пед. уч. заведений / К.Н.Поливанова. – М.:

Асаdemia, 2000. – 181 с.

Психология человека от рождения до смерти / под редакцией

А.А.Реана. – СПб.: ПраймЕВРОЗНАК, 2002. – 656 с.

Савчин М.В. Вікова психологія: навчальний посібник /

М.В.Савчин, Л.П.Василенко. – К.: Академвидав, 2005. – 360 с.

Фельдштейн Д.И. Психология становления личности /

Д.И.Фельдштейн. – М.: Международная педагогическая

академия, 1994. – 192 с.

Чеснокова И.И. Проблема самосознания в психологии /

И.И.Чеснокова. – М.: Наука, 1977. – 144 с.

How to Cite

Степаненко, Л. (2019). Особливості самооцінки та Я–образу підлітків з дисгармонійними емоційними станами. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (13). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-13.%p