Емоційно збагачені ситуації та їхній вплив на розвиток мовлення дітей з помірною і тяжкою розумовою відсталістю
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pKeywords:
емоційно збагачені ситуації, мовлення, діти з помірною та тяжкою розумовою відсталістю, корекційна робота.Abstract
У статті розглядаються групи дітей з помірною і тяжкою розумовою
відсталістю за рівнем розвитку їхнього мовлення та визначається
ефективність використання емоційно збагачених ситуацій як одного з
напрямків його корекції в умовах спеціального будинку для дітей-інвалідів.
References
Алексеенко Е.В. Особенности логопедической работы по
развитию речи глубоко умственно отсталых детей // Дефек-
тология. – 1989. – № 6. – С. 36-38.
Гаврилов О.В. Психолого-педагогічні умови формування
соціальної поведінки глибоко розумово відсталих дітей /
О.В.Гаврилов //Дис... канд. психол. наук: 19.00.08 –
спеціальна психологія. – К.: Інститут дефектології АПН
України, 1998. – 186 с.
Гаврилов О.В. Особливості гри глибоко розумово відсталих
дітей і її вплив на формування у них соціальної поведінки /
О.В.Гаврилов // Психолого-педагогічні умови підвищення
результативності учіння школярів з психічними вадами / Під
ред. В.І. Бондаря, І.Д. Беха. – К.: Інститут дефектології АПН
України, 1995. – 126 -138 с.
Запорожец А.В. Развитие общения у дошкольников / А.В.За-
порожец, М.И.Лисина. – М.: Педагогика, 1974. – 236 с.
Шипицына Л.М. “Необучаемый” ребёнок в семье и обществе.
Социализация детей с нарушением интеллекта / Л.М.Шипицы-
на. – СПб.: Речь, 2005. – 486 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.