Психологічні аспекти міжособистісних взаємин педагогів та вихованців в умовах закладів інтернатного типу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25pKeywords:
соціальні сироти, емоційна депривація, інституалізація, школа-інтернат, взаємини в системі “педагог-вихованець”.Abstract
У статті проаналізовано психологічні аспекти міжособистісних
взаємин педагогів та вихованців закладів інтернатного типу. Зокрема,
розглянуто особливості емоційної депривації вихованців шкіл-інтернатів
та її вплив на особистісний розвиток дитини. В результаті дослідження
встановлено, що в організації міжособистісних взаємин педагогів та
вихованців важливою є реалізація опікунсько-виховної функції школи-
інтернату. Одним із засобів досягнення цієї функції є емоційно-насичене
та прихильне спілкування педагогів з вихованцями державних закладів
опіки, що здійснюється у формі суб’єкт-суб’єктних відносин.
References
Выговская Л.П. Эмпатийные отношения младших школь-
ников, воспитывающихся вне семьи / Л.П. Выговская //
Психологический журнал. – 1996. – Том 17. – №4. – С.55-63.
Вовчик-Блакитна О.О. Дитина в контексті сучасних соціо-
культурних тенденцій виховання / О.О.Вовчик-Блакитна //
Практична психологія і соціальна робота. – 2008. – № 9. – С.1-5.
Дети “группы риска”: [материалы межд. конференции]. – СПб.:
Изд-во РГПУ им. А.И.Герцена, 2001. – 173 с.
Запобігання інституціалізації дітей раннього віку. Інноваційні
технології соціальної роботи з профілактики відмов від
новонароджених дітей: метод. посіб. / [автори – упоряд.:
Алєксєєнко Т.Ф., Безпалько О.В. та ін.] [Електронний ресурс] –
К.: Століття, 2008. – 224 с. – Режим доступу: http://
www.unicef.org/ukraine/Training_Zapobigannia_instytucializacii_
pdf.
Кондратьев М.Ю. Социальная психология закрытых образо-
вательных учреждений / М.Ю.Кондратьев. – СПб.: Питер,
– 304 с.
Корчак Я. Как любить ребёнка: книга о воспитании; пер. с
польск. / Я.Корчак – М.: Политиздат, 1990. – 493 с.
Крайг Г. Психология развития / Г.Крайг. – СПб.: Питер,
– 992 с.
Кулеша М.М. Шкільна тривожність учнів початкових класів
шкіл-інтернатів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьків-
ського піклування / М.М.Кулеша // Збірник наукових праць
Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. Проблеми
загальної та педагогічної психології – К., 2004. – Т.VI. –
Вип.5. – С. 154-161.
Кулеша-Любінець М.М. Особливості професійного спілкування
педагогів в умовах закладів інтернатного типу / М.М.Кулеша-
Любінець // Збірник наукових праць: філософія, соціологія,
психологія. – Івано-Франківськ, 2010. – Вип.15. – Ч.2. –
С. 107-115.
Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология разви-
тия, детство, отрочество: учеб. для вузов по пед. спец /
В.С.Мухина. – 7-е изд., стереотип. – М.: Академия, 2002. –
с.
Огренич Н.М. Педагогічні умови формування соціальної
відповідальності учнів шкіл-інтернатів для дітей-сиріт:
автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук /
Н.М.Огренич. – К., 1997. – 22 с.
Опіка над дітьми в добу трансформації суспільного устрою:
[монографія] [Завгородня Т.К., Лисенко Н.В. та ін.] / заг. ред.
Б.М.Ступарика. – Івано-Франківськ – Ужгород: Мистецька
лінія, 2002. – 152 с.
Прихожан А.М. Дети без семьи: (Детский дом: заботы и тревоги
общества) / А.М.Прихожан, Н.Н.Толстых. – М.: Педагогика,
– 160 с.
Психическое развитие воспитанников детского дома / под ред.
И.В.Дубровиной, А.Г.Рузской. – М.: Педагогика, 1990. – 264 с.
Соціальне становлення дитини у прийомній сім’ї: соціальний
супровід: [посібник] [Волинець Л.С., Капська А.Й. та ін.] /
заг. ред. Л.С.Волинець. – К.: Український ін-т соціальних
досліджень, 2000. – 127 с.
Стрюк К.І. Особливості спілкування дітей-сиріт в умовах
дитбудинку / К.І.Стрюк // Педагогіка і психологія. – 1999. –
№ 3. – С.72-77.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.