Психологічні аспекти міжособистісних взаємин педагогів та вихованців в умовах закладів інтернатного типу

Authors

  • М.М. Кулеша-Любінець

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%25p

Keywords:

соціальні сироти, емоційна депривація, інституалізація, школа-інтернат, взаємини в системі “педагог-вихованець”.

Abstract

У статті проаналізовано психологічні аспекти міжособистісних
взаємин педагогів та вихованців закладів інтернатного типу. Зокрема,
розглянуто особливості емоційної депривації вихованців шкіл-інтернатів
та її вплив на особистісний розвиток дитини. В результаті дослідження
встановлено, що в організації міжособистісних взаємин педагогів та
вихованців важливою є реалізація опікунсько-виховної функції школи-
інтернату. Одним із засобів досягнення цієї функції є емоційно-насичене
та прихильне спілкування педагогів з вихованцями державних закладів
опіки, що здійснюється у формі суб’єкт-суб’єктних відносин.

References

Выговская Л.П. Эмпатийные отношения младших школь-

ников, воспитывающихся вне семьи / Л.П. Выговская //

Психологический журнал. – 1996. – Том 17. – №4. – С.55-63.

Вовчик-Блакитна О.О. Дитина в контексті сучасних соціо-

культурних тенденцій виховання / О.О.Вовчик-Блакитна //

Практична психологія і соціальна робота. – 2008. – № 9. – С.1-5.

Дети “группы риска”: [материалы межд. конференции]. – СПб.:

Изд-во РГПУ им. А.И.Герцена, 2001. – 173 с.

Запобігання інституціалізації дітей раннього віку. Інноваційні

технології соціальної роботи з профілактики відмов від

новонароджених дітей: метод. посіб. / [автори – упоряд.:

Алєксєєнко Т.Ф., Безпалько О.В. та ін.] [Електронний ресурс] –

К.: Століття, 2008. – 224 с. – Режим доступу: http://

www.unicef.org/ukraine/Training_Zapobigannia_instytucializacii_

pdf.

Кондратьев М.Ю. Социальная психология закрытых образо-

вательных учреждений / М.Ю.Кондратьев. – СПб.: Питер,

– 304 с.

Корчак Я. Как любить ребёнка: книга о воспитании; пер. с

польск. / Я.Корчак – М.: Политиздат, 1990. – 493 с.

Крайг Г. Психология развития / Г.Крайг. – СПб.: Питер,

– 992 с.

Кулеша М.М. Шкільна тривожність учнів початкових класів

шкіл-інтернатів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьків-

ського піклування / М.М.Кулеша // Збірник наукових праць

Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. Проблеми

загальної та педагогічної психології – К., 2004. – Т.VI. –

Вип.5. – С. 154-161.

Кулеша-Любінець М.М. Особливості професійного спілкування

педагогів в умовах закладів інтернатного типу / М.М.Кулеша-

Любінець // Збірник наукових праць: філософія, соціологія,

психологія. – Івано-Франківськ, 2010. – Вип.15. – Ч.2. –

С. 107-115.

Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология разви-

тия, детство, отрочество: учеб. для вузов по пед. спец /

В.С.Мухина. – 7-е изд., стереотип. – М.: Академия, 2002. –

с.

Огренич Н.М. Педагогічні умови формування соціальної

відповідальності учнів шкіл-інтернатів для дітей-сиріт:

автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук /

Н.М.Огренич. – К., 1997. – 22 с.

Опіка над дітьми в добу трансформації суспільного устрою:

[монографія] [Завгородня Т.К., Лисенко Н.В. та ін.] / заг. ред.

Б.М.Ступарика. – Івано-Франківськ – Ужгород: Мистецька

лінія, 2002. – 152 с.

Прихожан А.М. Дети без семьи: (Детский дом: заботы и тревоги

общества) / А.М.Прихожан, Н.Н.Толстых. – М.: Педагогика,

– 160 с.

Психическое развитие воспитанников детского дома / под ред.

И.В.Дубровиной, А.Г.Рузской. – М.: Педагогика, 1990. – 264 с.

Соціальне становлення дитини у прийомній сім’ї: соціальний

супровід: [посібник] [Волинець Л.С., Капська А.Й. та ін.] /

заг. ред. Л.С.Волинець. – К.: Український ін-т соціальних

досліджень, 2000. – 127 с.

Стрюк К.І. Особливості спілкування дітей-сиріт в умовах

дитбудинку / К.І.Стрюк // Педагогіка і психологія. – 1999. –

№ 3. – С.72-77.

How to Cite

Кулеша-Любінець, М. (2019). Психологічні аспекти міжособистісних взаємин педагогів та вихованців в умовах закладів інтернатного типу. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (12). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-12.%p