Модель розвитку пізнавальної діяльності студента та її теоретичне обґрунтування
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25pKeywords:
пізнавальна діяльність, модель розвитку, компоненти пізнавальної діяльності.Abstract
Проблема створення моделі розвитку пізнавальної діяльності студентів
вимагає пошуку нових підходів до подальшого удосконалення форм,
методів та засобів навчання. Через це в даній роботі розглядаються суб’єкти
розвитку пізнавальної діяльності, форми, прийоми та засоби їх діяльності,
основні заходи. Розглядаються компоненти пізнавальної діяльності.
References
Штофф В. А. Роль модели в познании / В. А.Штофф. – Л.: Изд
во ЛГУ, 1963. – 128 с.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность / А.Н.Леон
тьев. – Изд.2е. – М.: Политиздат, 1997. – 575 с.
Рубінштейн С.Л. Основи загальної психології / С.Л.Рубінш
тейн. – М.: Учпедвид, 1947.– 546 с.
Зязюн І. А. Інтелектуальнотворчий розвиток особистості в
умовах неперервної освіти // Неперервна професійна освіта:
проблеми, пошуки, перспективи: Монографія / За ред. І. А.Зя
зюна. – К.: ВІПОЛ, 2000.– С. 1157.
Сластьонін В.О. Педагогіка: Навчальний посібник / В.О.Сла
стьонін. – М.: Академія, 2002.– 576 с.
Коджаспирова Г.М. Словарь по педагогике. – М.: ИКЦ “МарТ”;
Ростов н/Д: Издательский центр “МарТ”, 2005. – 448 с.
Оксфордский толковый словарь по психологии / Под ред.
А. Ребера. – М., 2002. – 400 с.
Общая психология. Словарь / Под. ред. А.В. Петровского //
Психологический лексикон. Энциклопедический словарь в
шести томах / Ред.сост. Л.А. Карпенко; Под общ. ред. А.В. Пет
ровского. – М.: ПЕРСЭ, 2005. – 251 с.
Глоссарий психологических терминов / Под. ред. Н. Губина. –
М.: Наука, 1999. – 250с.
Блейхер В.М., Крук И.В. Толковый словарь психиатрических
терминов / Под ред. С.Н.Бокова В 2х томах. – РостовнаДону:
Феникс, 1996. – 500 с.
Мороз В. Д. Самостійна навчальна робота студентів: Моногра
фія / В. Д.Мороз. – Х., 2003. – 64 с.
Щукина Г.И. Активизация познавательной деятельности
учащихся в учебном процессе / Г.И.Щукина. – М.: Просвещение,
– 160 с.
Бойко А.Н. Теория и методика. Формирование воспитывающих
отношений в общеобразовательной школе / А.Н.Бойко. – К.:
Высшая школа, 1991. – 91 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.