Основные направления и содержание профессиональной деятельности специалиста по специальному психолого– педагогическому сопровождению в интегрированном образовании
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2011-11.%25pKeywords:
модернізація системи спеціальної освіти, спеціаліст за спеціальним психолого_педагогічним супроводом, інтегрована освіта, компетентнісний підхід.Abstract
У статті визначено основні напрямки і зміст професійної діяльності
бакалаврів психологопедагогічної освіти (профіль – спеціальна психологія
і педагогіка) в системі інтегрованої освіти.
References
Малофеев Н. Н. О научных подходах к совершенствованию
специального образования в России / Н. Н.Малофеев //
Дефектология. – 2004. – № 6. – С. 70.
Малофеев Н. Н. Базовые модели интегрированного обучения /
Н. Н.Малофеев, Н. Д.Шматко// Дефектология. – 2008. – №1. –
С. 71–78.
Малофеев Н. Н. Специальный федеральный государственный
стандарт общего образования детей с ограниченными возможно
стями здоровья / Н.Н.Малофеев, Е.Л.Гончарова, О.С.Никольская,
О.И.Кукушкина// Дефектология. – 2009. – №1. – С. 5–19.
О создании условий для получения образования детьми с
ограниченными возможностями здоровья и детьмиинвалида
ми: письмо Минобразования и науки РФ от 18.04.2008. № АФ
/06 // Логопед. – 2009. – № 1. – С. 100–113.
Ткачева В.В. Инновационная модель организации психо
коррекционной работы с семьями, воспитывающими детей с
отклонениями в развитии / В.В.Ткачева// Коррекционная
педагогика. – 2005. – № 5–6 (11–12). – С. 7.
Шматко Н. Д. Подходы к модернизации системы дошкольного
образования детей с ограниченными возможностями здоровья / Н. Д.Шматко, Л. А.Головчиц, Е. А.Стребелева// Дефектоло
гия. – 2009. – № 1. – С. 19–23.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.