Психологічні проблеми переходу учнів з молодшої до основної школи
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-10.%25pKeywords:
психологічна готовність до навчання в середній школі, перехідний період з молодшої до основної школи, молодший підлітковий вік.Abstract
Стаття присвячена особливостям перехідного періоду з молодшої до
середньої ланки загальноосвітньої школи. Висвітлено особливості ситуації
розвитку і навчання дітей на цьому етапі навчання. Наголошено, що
підґрунтям психологічної готовність до навчання в основній школі є
психовікові новоутворення молодшого шкільного віку. Розглянуто
особливості молодших підлітків (вікові, індивідуальні). Наведено причини
і зовнішні прояви дезадаптації до середньої школи. Проаналізовано
причини можливих труднощів у навчанні дітей цього перехідного періоду.
Наведено складові готовності до навчання в середній школі.
References
Божович Л.И. Проблемы формирования личности / Под
редакцией Д. И. Фельдштейна; Вступительная статья
Д.И.Фельдштейна. – 2 е изд./ Л.И. Божович. – М.: Изда
тельство “Институт практической психологии”, Воронеж:
НПО “МОДЭК”, 1997. – 352 с.
Булах І.С., Хомич Г.О., Виногородський А.М., Сабанад
зе І.О. Соціально психологічні аспекти процесу адаптації
учнів: Навчально методичний посібник. – К.: КДПУ ім.
М.П.Драгоманова, Переяслав Хмельницький державний
педагогічний інститут ім. Г.С.Сковороди, 1997. – 180 с.
Возрастно психологический подход в консультировании
детей и подростков: Учеб. пособие для студ. высш. учеб.
заведений/ Г.В.Бурменская, Е.І.Захарова, О.А.Карабанова
и др. – М.:Издательский центр “Академия”, 2002.
Дзюбко Л.В. До питання наступності розвитку дітей в
періоди вікових криз / Л.В.Дзюбко // Актуальні проблеми
психології: Психологія навчання. Генетична психологія.
Медична психологія/ За ред. С.Д.Максименка. – К.: ДП
“Інформаційно аналітичне агентство”, 2009. – Т. Х, Вип. 12.
Дзюбко Л.В. Наявність і збереження здоров’я дитини як
умова її повноцінної адаптації до шкільного життя / Л.В.
Дзюбко // Тези доповідей науково практичної конференції
за міжнародною участю “Медико екологічні та соціально
гігієнічні проблеми збереження здоров’я дітей в Україні” (10 –
вересня 2009 року). – К., 2009. – С. 114 – 118.
Истратова О.Н., Эксакусто Т.В. Справочник психолога
средней школы. Серия “справочники”/ О.Н.Истратова,
Эксакусто Т.В. – Ростов н /Д: Феникс, 2003. – 512 с.
Князева Т.Н. Психологическая готовность ребенка к
обучению в основной школе: структура, диагностика,
формирование/ Т.Н.Князева. – СПб.: Речь, 2007. – 119 с.
Лебедева Н.В. Психологические основы подготовки млад
ших школьников к обучению в основной школе: Учебное
пособие по спецкурсу / Н.В.Лебедева. – Псков: ПГПИ,
– 136 с.
Основи практичної психології / В.Панок, Т. Титаренко,
Н.Чепелєва та ін.: Підручник. – К.: Либідь, 1999. – 536 с.
Практическая психология образования: Учебное пособие. – 4 е
изд./ Под ред. И.В.Дубровиной. – СПб.: Питер, 2006. – 592 с.
Психология современного подростка / Под ред. Д.И.Фельд
штейна. – М., 1987.
Фельдштейн Д.И. Детство как социально–психологический
феномен и особое состояние развития // Вопросы пси
хологии. – 1998.
Цукерман Г.А. Десяти двенадцатилетние школьники:
“ничейная земля” в возрастной психологии //Вопросы
психологии. – 1998. – № 10. – С.17 25.
Цукерман Г.А. Что развивает и чего не развивает учебная
деятельность // Вопросы психологии. – 1998. – № 5. – С. 68
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.