Проблеми впровадження технології модульного навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-8.%25pKeywords:
модуль, модульне проектування, соціально-культурний простір, кредитно-модульна система.Abstract
Здійснено теоретичний аналіз впровадження в процес навчання
кредитно модульної системи, порівняно особливості традиційних та
модульних форм навчання. Визначено провідні психологічні фактори
модульної технології, які детермінують успішність учіння студентів.
Проаналізовано способи проектування змісту навчальних модулів.
Oбґрунтовано структуру, правила та вимоги проектування навчального
модуля. Запропоновані рекомендації впровадження деяких активних методів
навчання для вдосконалення якості навчання та можливостей проектування
соціально культурного простору певної навчальної дисципліни, що оптимізує
не тільки професійне, а й особистісне зростання майбутніх фахівців.
References
Алпатова О. Проектування змісту навчальних модулів //
Актуальні проблеми вищої професійної освіти України:
Матеріали наукво практичної конференції, 20 21 березня
р./За заг.ред. І.В.Лузік, О.М.Акмалдінової. – К.: НАУ,
– 98 с.
Атутов П.Р. Технология и современное образование //
Педагогика. – 1996. – № 2.
Ellis Arthur K. Perspektiv on Curriculum Reform: A Case Study
of Science for all Americans (SFAA)|| Symposium on Curricu
lum Reform in Education. – 19 21 May 1993.
Леднев В.С. Содержание образования: Учебное пособие. –
М., 1999. – 360 с.
Мистецтво життєтворчості особистості: Наук. метод.
посібник: У 2 ч. / Ред. рада: В.М.Доній, Г.М.Несен, Л.В.Со
хань та ін. – К.: ІЗМН, 1997. – Ч.2. – 936 с.
Гуманітарні технології: Конспект лекцій /За ред. В.В.Рі
зуна. – К., 1994. – 60 с.
Гуменюк О. Самотворення Я духовного за модульно розви
вального навчання // Рідна школа. – № 2. – 2002. – С. 16 22.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.