Чинники становлення життєво– професійних ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-8.%25pKeywords:
ціннісні орієнтації, професійні цінності, життєві цінності, професійно-педагогічна спрямованість, професійне самовизначення.Abstract
У статті розглядаються відмінності становлення основних життєвих і
професійних цінностей майбутніх вчителів в залежності від статі і
основного місця проживання в процесі навчання у вузі.
References
Бех І.Д. Особистісно зорієнтоване виховання: Науково
метод. посібник. – К.: ІЗМН, 1998. – 204 с.
Бондар Н.Є. Формування особистісної репрезентації в
юнацькому віці: Дис. ... канд. психол. наук. – К., 1998. –
с.
Лисовский В.Т. Личность студента. – Л.: Изд во Ленин
градского ун та, 1974. – 184 с.
Максимчук Н.П.Психологічні особливості становлення
ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя у процесі професійної підготовки: Дис. ...канд. психол. наук.–К.,
– 221 с.
Пасічняк Р.Ф. Психологічні особливості особистісного
самовизначення старшокласників. –К., 1999. – 16 с.
Пичурин В.В. Структура и динамика жизненной позиции
личности студента педвуза: Дис. ... канд. психол. наук. –
К., 1992. – 155 с.
Сохань Л.В. Жизненная программа личности: структура и
динамика жизненных целей // Жизнь как творчество. – К.,
– С.118 – 142.
Яремчук С.В. Формування професійно педагогічної спря
мованості майбутнього вчителя: Дис. ...канд. психол.
наук. – К., 1999. – 180 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.