ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МОТИВАЦІЇ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-4.%25pKeywords:
мотивація, мотивації професійного навчання студентів, інтерес до професійного навчання.Abstract
У статті розглядаються психологічні особливості мотивації
професійного навчання студентів; аналізуються дані результатів
дослідження особливостей мотивації професійного навчання
студентів.
References
Асеев В.Г. Мотивация учебной деятельности и
формирование личности.− М., 1976. – С. 55.
Божович Л.И. Проблема развития мотивационной
сферы ребенка // Изучение мотивации поведения детей и
подростков. – М.: Педагогика, 1972. – С.41-42.
Варфоломеева О. В. Основы психологии деятельности:
Учебное пособие. – Симферополь: Таврия, 1999. – С. 20.
Годфруа Ж. Что такое психология: В 2 т. Пер. с
франц. – М.: Мир, 1992. – Т.1. – 496 с.; Т.2. – 376 с.
Джидарьян И.А. О месте потребностей, эмоций и
чувств в мотивации личности // Теоретические проблемы
психологии личности. – М., 1974.
Додонов Б.И. Структура и динамика мотивов
деятельности /Б.И. Додонов // Вопросы психологии. – №1. – 1984. –
С. 32.
Занюк С. С. Особливості та ефективність формування
мотивації учіння у студентів // Філософія, соціологія, психологія:
Збірник наукових праць.− Вип. 5, ч. 2. Матеріали Міжнародної
наукової конференції “Особистість в розбудові відкритого
демократичного суспільства в Україні”, 6-7 жовтня 2000 р.− Івано-
Франківськ; – 2000. – С. 74.
Занюк С.С. Психологія мотивації та емоції. – Луцьк:
Ред.-вид. відділення Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 1997. –
с.
Зимняя И.А. Педагогическая психология.− Ростов на
Дону, 1998. – С.23
Ильин Е.П. Мотивация и мотивы / Е.П. Ильин.− СПб.:
Питер. – 2000. – С. 72.
Моргун В.Ф. Психологические проблемы мотивации
учения. // Вопросы психологии. – 1976. – №6. – С.54-67.
Орлов Ю.М. Потребностно-мотивационные факторы
эффективности учебной деятельности студентов вуза: Автореф. …
д-ра психол. наук. – М., 1986. – 33 с.
Панкратов А.Н. Саморегуляция психического здоровья:
Практическое руководство. – М.: Институт психотерапии, 2001. –
С.77
Реан А.А. О ценностно-мотивационной сфере
студентов-универсантов /А.А. Реан, Т.В. Андреева, Н.Н. Киреева и
др. // Ананьевские чтения − 99: Тезисы научно-практической
конференции. – СПб.,1999. – С. 67
Сич В.М. Соціально-психологічні особливості
мотивації професійного вдосконалення спеціалістів відділів освіти:
Монографія. – Кам’янець-Подільський: Видавництво Абетка-Світ,
– 160 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.