Психологічні умови розвитку самоконтролю поведінки депривованих підлітків у неформальних об’єднаннях
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pКлючові слова:
саморегулятивна поведінка, депривовані підлітки, соціальне середовище, самоконтроль.Анотація
У статті розглядаються особливості саморегулятивної поведінки
депривованих підлітків в умовах неформальних об’єднань.
Зазначається, що серед багатьох відмінностей між підлітками із
соціально благополучного та неблагополучного соціального
середовища особливе місце посідають ті, що мають безпосереднє
відношення до сформованості механізмів самоконтролю. Окреслю
ються шляхи та перспективи подальших наукових досліджень
зазначеної проблеми.
Посилання
Алексєєва М.І., Насонова О.Б. Внутрішньосімейна
взаємодія та самоакцептація підлітків // Психологія:
Науково метод. зб. – К.: Освіта. – Вип. 40. – 1993. –
С.63 73.
Бернс Р. Развитие Я концепции и воспитание / Пер. с
англ.; Общ. ред. В.Я.Пилиповского. – М.: Прогресс,
– 422 с.
Божович Л.И. Психологические закономерности
формирования личности в онтогенезе // Вопр. пси
хол. – 1976. – № 6. – С. 45 53.
Боришевский М.И. Теоретические вопросы самосозна
ния личности // Психол. особен. самосознания под
ростка. – К.: Вища школа, 1980. – С. 5 38.
Выговская Л.П. Эмпатийные отношения младших
школьников, воспитывающихся вне семьи: Авто
реф. ... канд. психол. наук. – К., 1991. – 22 с.
Дригус М.Т. Детермінантний ряд суб’єктності: кон
цептуальна характерис тика // Сучасна психологія в
ціннісному вимірі: Матер. третіх Костюк. читань, 20
грудня 1994 р. – К., 1994. – Т. 1. – С. 41 42.
Кон И.С. Открытие Я. – М.: Политиздат, 1978. – 367 с.
Коновальчук И.С. Развитие отношения к себе как субъекту
учебной деятельности в младшем школьном возрасте:
Дисс. ... канд. психол. наук. – К., 1992. – 175 с.
Краковский А.П. О подростках. – М.: Педагогика,
– 272 с.
Максименко С.Д. Теорія і практика психолого
педагогічного дослідження. – К.: НДІП, 1990. – 240 с.
Осьмак Л.П. Психологические особенности само
утверждения подростков (в условиях семейного
воспитания и воспитания в школах интернатах для
детей сирот и детей, оставшихся без попечения родите
лей): Дисс. ... канд. психол. наук. – К., 1990. – 164 с.
Тищенко С.П. Емоційно ціннісне ставлення до себе як
структурний компонент образу “Я” // Психологія:
Респ. наук. метод. зб. – К., 1983. – Вип. 22. – С. 3 19.
Чеснокова И.И. Проблема самосознания в психоло
гии. – М.: Наука, 1977. – 144 с.
Lautrey J. Classe sociales et developpement cognitiv // La
Pensee. – 1976.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.