Формування просоціальної поведінки в умовах позашкільного освітнього середовища

Автор(и)

  • Л. П. Мельник
  • О. М. Чайковська

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-37.%25p

Ключові слова:

просоціальна поведінка, просоціальна спрямованість, соціально-психологічний тренінг, емпатія, емпатійні тенденції, егоїзм, альтруїзм, підлітки, ранній юнацький вік.

Анотація

У статті проаналізовано особливості формування просоціальної поведінки в умовах позашкільного освітнього середовища. Розроблено експериментально-психологічну програму, що передбачає проведення корекційної роботи в єдності таких напрямів, як когнітивний, емоційно-ціннісний та поведінковий. Представлено результати експериментального дослідження складових просоціальної поведінки за результатами формувального експерименту в учнів підліткового та юнацького вікового періоду. Проведено порівняльний аналіз критеріїв та показників діагностування особливостей просоціальної поведінки в експериментальній і контрольних групах до та після формувального експерименту. Визначено особливості динаміки розвитку просоціальної поведінки в учнів підліткового та юнацького віку експериментальної та контрольної груп до та після апробації системи психокорекційних заходів. Зроблено висновок, що програма формування просоціальної поведінки сприяє актуалізації в учасників прагнення конструктивно вирішувати конфліктні ситуації, розвитку здатності приймати і поважати точку зору партнера, враховувати його потреби й інтереси, орієнтована на розширення репертуару моделей конструктивної соціальної взаємодії.

Посилання

Мазур Ю.O. Социально-психологический тренинг личностного роста как средство развития просоциального поведения / Ю.O. Мазур. – Ярославль, 2008. – 220 с.

Просоциальное поведение мигрантов и принимающего населения в условиях межкультурного взаимодействия: монография / Н.В. Кухтова и др.; под ред. Н.В. Кухтовой. – Витебск : ВГУ имени П.М. Машерова, 2014. – 160 с.

Рамендик Д.М. Тренинг личностного роста: учебное пособие / Д.М. Рамендик. – М. : ФОРУМ : ИНФРА-М, 2007. – 176 с.

Ромек В.Г. Тренинг уверенности в межличностных отношениях / В.Г. Ромек. – СПб. : Речь, 2002. – 175 с.

Шамионов Р.М. Психология социального поведения личности: учеб. Пособие / Р.М. Шамионов. – Саратов : Издательский центр : «Наука», 2009. – 186 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-04-11

Як цитувати

Мельник, Л. П., & Чайковська, О. М. (2017). Формування просоціальної поведінки в умовах позашкільного освітнього середовища. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (37). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2017-37.%p