Впровадження елементів деонтологічного тренінгу на заняттях іноземної мови як метод формування альтруїстичного ставлення майбутніх медиків до пацієнтів

Автор(и)

  • Л.В. Лимар

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%25p

Ключові слова:

альтруїстичне ставлення, формування, спецкурс, тренінгові вправи, студенти-медики, міжособистісна взаємодія, лікар, пацієнт.

Анотація

Альтруїстичне ставлення лікаря до пацієнта розглядається як запорука успішного лікування. Автором досліджено формування альтруїстичного ставлення у студентів-медиків упродовж їх навчання в медичному ВНЗ та визначено необхідність поєднання викладання циклу деонтологічних дисциплін, виховної роботи співробітників ВНЗ і міжпредметної інтеграції виховання студентів. Описано авторський курс впровадження елементів деонтологічного тренінгу на заняттях з іноземної мови, який було проведено в 2009-2015 навчальних роках серед студентів 1-2 курсів Національного медичного університету імені О.О.Богомольця. Автором сформульовано основні принципи проведення даного тренінгу, поставлено мету і завдання та описано шляхи їх досягнення. Розкрито основні етапи поєднання розвитку основних компонентів альтруїстичного ставлення у студентів-медиків: когнітивного, мотиваційного, організаційно-діяльнісного. Автором описано основні види вправ і розкрито особливості проведення даного курсу. Наприкінці курсу автором було проведено аналіз успішності студентів, а також опитано студентів щодо доцільності інноваційного впровадження. Отримані дані засвідчили високу ефективність проведеного спецкурсу як щодо підвищення успішності студентів, так і до розвитку альтруїстичного ставлення самих студентів. У подальших перспективах дослідження автором запропоновано проведення даного курсу в межах викладання дисциплін «Іноземна мова» для магістрів та аспірантів-медиків як елемента післядипломної підготовки лікарів та інтернів.

Посилання

Бондаренко А. Ф. Психологическая помощь: теория и практика / А. Ф. Бондаренко. – М. : Изд-во Ин-та психотерапии, 2000. – 368 с.

Вітенко І. С. Особливості сучасної психологічної підготовки лікарів в Україні / І. С. Вітенко // Актуальні проблеми післядипломної підготовки лікарів : тези доп. – К. : [Б. в.], 1994. – С. 23–24.

Вітенко І. С. Соціально-психологічний тренінг : цикл вправ для підготовки лікарів-медичних психологів : навч.-метод. посіб. / І. С. Вітенко, А. С. Борисюк, Т. І. Вітенко; за ред. проф. І. С. Вітенка. – Чернівці : Книги–XXI, 2006. – 104 с.

Кобзар О. Б. Система навчального процесу в медичному вузі / О. Б. Кобзар. – К. : СТИЛОС, 1997. – 242 с.

Лимар Л. В. Психологічні особливості підготовки майбутніх лікарів до попередження конфліктів з пацієнтами у процесі навчання у ВНЗ / Л. В. Лимар // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору : зб. наук. пр. – Т. ІІІ (15), додаток 4. – 2009. – С. 191–198.

Півторак К. В. Формування особистості та мотивації навчання студентів медичного вузу / К. В. Півторак, І. В. Феджага // Медична освіта. – 2011. – № 4. – С. 28–31.

Попович І. М. Професійне самовизначення як умова успішного оволодіння майбутньою професією / І. М. Попович // Психологія : зб. наук. пр. НПУ імені М. П. Драгоманова. – К., 1998. – Вип. І. – С. 161–166.

Робоча навчальна програма курсу «Психологія спілкування». – К. : НМУ, 2010. – 16 с.

Семиченко В. А. Психология социальных отношений / В. А. Семиченко. – К. : Магiстр-S, 1999. – 167 с.

Тренинг профессиональной идентичности / [авт.-сост. Л. Б. Шнейдер]. – М. : Изд-во МПСИ, 2004. – 208 с.

Юдіна О. М. Особливості професійної ідентифікації студентів медичного ВНЗ / О. М. Юдіна // Зб. наук. праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України ; за ред. С. Д. Максименка. – К., 2003. – Т. V, ч. 2. – С. 327–330.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-01-05

Як цитувати

Лимар, Л. (2016). Впровадження елементів деонтологічного тренінгу на заняттях іноземної мови як метод формування альтруїстичного ставлення майбутніх медиків до пацієнтів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (31). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2016-31.%p