Корекція розвитку мотиваційного компонента готовності медиків до продуктивної взаємодії на заняттях англійської мови

Автор(и)

  • Л.В. Лимар

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%25p

Ключові слова:

готовність до продуктивної взаємодії, студенти-медики, корекція, заняття іноземної мови, альтруїзм, соціальні мотиви, наукові мотиви.

Анотація

В результаті аналізу літературних джерел та власного досвіду автора встановлено, що мотиваційний компонент готовності студентів-медиків до продуктивної взаємодії являє собою сукупність мотивів, які зумовлюють спрямованість медичного працівника на попередження конфліктів або їх продуктивне розв’язання. У статті досліджено поняття мотиваційного компонента готовності до продуктивної взаємодії та виокремлено основні мотиви, які сприяють цій взаємодії: соціально-альтруїстичні та наукові. Автором визначено високий рівень розвитку мотиваційного компоненту при сформованому прагненні лікаря до продуктивної взаємодії на партнерських засадах та альтруїстичній позиції лікаря з середнім рівнем емпатії, наявністю чіткої власної позиції при вирішенні складних питань. Низький рівень розвитку мотиваційного компонента готовності медиків до продуктивної взаємодії автором сформульовано як несформоване прагнення лікаря підтримувати пацієнта через індивідуальні, матеріальні чи соціальні фактори, або обумовлене несформованою мотивацією до лікарської діяльності. З метою визначення та корекції рівня розвитку мотиваційного компонента готовності студентів-медиків до продуктивної взаємодії автором запропоновано цикл психотренінгових вправ англійською мовою, типологія завдань якого наведена в статті. Подано результати подальшого опитування студентів після проведення вправ, які підтвердили їх ефективність щодо активізації пізнавальної діяльності та зміни мотивації професійної діяльності, а також формування альтруїстично спрямованого мотиваційного компонента готовності студентів-медиків до продуктивної взаємодії. Автор розглядає у подальшій перспективі можливість проведення порівняль ного дослідження ефективності впровадження таких вправ серед студентів вищих медичних навальних закладів різних рівнів акредитації.

Посилання

Бондарчук О. І. Соціально-психологічні основи особистісного розвитку керівників загальноосвітніх навчальних закладів у професійній діяльності : монографія / О. І. Бондарчук. – К. : Наук. світ, 2008. – 318 с.

Варлакова Є. О. Формування готовності майбутніх практичних психологів до розв’язання міжособистісних конфліктів :

дис. … канд. психол. наук : 19.00.05 / Євгенія Олегівна Варлакова. – К., 2011. – 261 с.

Ващенко І. В. Конфлікти : сучасний стан, проблеми та напрямки їх вирішення в органах внутрішніх справ : монографія / Ірина Володимирівна Ващенко. – Х. : ОВС, 2002. –

с.

Вітенко І.С. Соціально-психологічний тренінг : цикл

вправ для підготовки лікарів-медичних психологів : навч.-

метод. посіб. / І.С. Вітенко, А.С. Борисюк, Т.І. Вітенко; за

ред. проф. І.С. Вітенка. – Чернівці : Книги–XXI, 2006. –

с.

Захаров В.П. Социально-психологический тренинг : учеб.

пособ. / В.П. Захаров, Н.Ю. Хрящева. – Л. : Изд-во ЛГУ,

– 56 с.

Карамушка Л.М. Психологія управління конфліктами в

організації (на матеріалі освітніх організацій) : монографія / Л.М. Карамушка, Т.М. Дзюба. – К. : Наук. світ, 2009. –

с.

Лимар Л. В. Зміст та структура спецкурсу «Психологічні

засади попередження конфліктів з пацієнтами» як складової професійної підготовки студентів-медиків / Л.В. Лимар // Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць / Ун-т

менедж. освіти АПН України, Асоц. безперерв. освіти дорослих ; ред. кол. В.В. Олійник (голов. ред.) [та ін.]. – К. : Геопринт, 2012. – Вип. 6 (19). – С. 275–280.

Магазаник Н. А. Искусство общения с больными / Н.А. Магазаник. – М. : Медицина, 1991. – 112 с.

Максименко С. Д. Синдром емоційного та професійного вигорання у лікарів / Н. Ю. Максимова, С. Д. Максименко //

Здоров’я України : медична газета (спеціалізоване видання

для лікарів). – 2007 – № 23 / 1. – 68 с.

Панок В. Г. Концептуальні підходи до формування особистості практичного психолога / В. Г. Панок // Практична психологія та соціальна робота. – 1998. – № 4. – С. 5–8.

Ташлыков В. А. Психология лечебного процесса / В.А. Ташлыков. – М. : Медицина, 1984. – 191 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Лимар, Л. (2019). Корекція розвитку мотиваційного компонента готовності медиків до продуктивної взаємодії на заняттях англійської мови. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (29). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-29.%p