Використання тренінгу в системі корпоративного навчання дорослих

Автор(и)

  • В.Ю. Помилуйко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-28.%25p

Ключові слова:

андрагогічна модель навчання, атитюди, види тренінгу, інтерактивні вправи і техніки, корпоративне навчання, корпоративний університет, розвиток компетентностей, тренінг, технологія проведення корпоративного тренінгу.

Анотація

У статті визначено сутнісні ознаки, особливості та види тренінгу. Доведено, що тренінг активно використовується у корпоративному навчанні дорослих, бо враховує його функції, особливості і вимоги до андрагогічної моделі навчання. Корпоративний тренінг визначено як технологію навчання співробітників компанії або груп компаній у відповідності зі стратегією їх розвитку та особливостями бізнесу, що дозволяє відпрацьовувати вміння та навички виконання різних видів професійної діяльності, розвивати компетентності, необхідні для ефективної роботи на виробництві. З’ясовано, що корпоративні тренінги особистості дорослого сприяють прискоренню формування навичок практичної діяльності, усуненню недоліків у професійній підготовці; навчанню новим технологіям і методам праці; швидкій адаптації на робочому місці; підготовці для роботи на новій посаді. Узагальнено досвід навчання дорослих в корпоративному університеті «Get Win», що забезпечує розробку та реалізацію довготривалих програм розвитку, моніторинг й оцінювання їх ефективності. Навчання в корпоративному університеті охарактеризоване як практико-орієнтоване, що розраховано на залучення групи фахівців для виконання програм поза робочим місцем із використанням таких методів роботи: рольові та ділові ігри, кейси, робота в міні-групах, розбір практичних ситуацій, різні інтерактивні вправи і техніки, показ і аналіз фрагментів фільмів, проблемні завдання для самонавчання тощо. Зроблено висновок, що реалізація запропонованих методів дозволить фірмам і підприємствам сформувати команду компетентних фахівців, які вміють долати труднощі, попереджають проблеми та виникнення серйозних помилок, володіють новими знаннями в професійній галузі.

Ключові слова: 

Посилання

Ананченкова П.И. Обучение персонала на базе корпо ративных университетов: опыт зарубежных компаний /

П. И. Ананченкова // Труд и социальные отношения. –

– № 5. – С. 77–84.

Белова М. Э. Активные методы обучения основам организации социально-психологического тренинга / М.Э. Белова // Вісник ОНУ ім. І. І. Мечникова (сер. «Психологія»). –

– Т. 19 – Вип. 2 (32). – С. 26–34.

Кларин М.В. Корпоративный тренинг – инструмент развития менеджмента / М.В. Кларин // Менеджмент в России и

за рубежом. – 2000. – № 3. – С. 59–72.

Куртикова И. Тренинг: руководство к действию. Теория и

практика / И. Куртикова, К. Лаврова, В. Ли. – М. : СПИД

Фонд Восток-Запад, 2005. – 240 с.

Лазорко О. В. Професійно-психологічний тренінг менеджеров як метод корекції та розвитку професійно важливих

якостей / О.В.Лазорко // Вісник НТУУ «КПІ» (сер. «Філософія. Психологія. Педагогіка»). – 2010. – Вип. 3. – С. 132–

Милютіна К.Л. Теорія та практика психологічного тренінгу:

навч. посіб. / Катерина Леонідівна Мілютіна. – К. : МАУП,

– 192 с.

Сисоєва С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих:

навчально- методичний посібник / Світлана Олександрівна

Сисоєва. – К. : ВД «ЕКМО», 2011. – 324 с.

Словник термінів з професійної освіти / авт. кол. за заг. ред.

О. І. Шапран. – Переяслав-Хмельницький: «Видавництво

К. С. В.», 2013. – 276 с.

Сучасні технології освіти дорослих: посібник / авт. кол.:

О. В. Аніщенко, Л. Б. Лук’янова, Л. Є. Сігаєва, С. В. Зінченко та ін. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. – 182 с.

Сухинин В.П. Корпоративное обучение как фактор повышения конкурентоспособности организации / В.П.Сухинин, М.В.Горшенина// Вестник Самарского государствен ного технического университета. – 2013. – №1

(19). – С. 179–185.

##submission.downloads##

Як цитувати

Помилуйко, В. (2019). Використання тренінгу в системі корпоративного навчання дорослих. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (28). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-28.%p