Мотиваційні особливості академічної саморегуляції студентів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-25.%25pKeywords:
академічна саморегуляція студентів, губристична мотивація, перфекціонізм, відповідальність, навчальна діяльність студентів.Abstract
Стаття присвячена вивченню актуальної психологічної проблеми – зв’язку мотиваційних та особистісних особливостей із показниками академічної саморегуляції особистості студентів. У статті подано аналіз діагностики рівнів саморегуляції студентів, серед яких провідним є інтроектований рівень. Визначено, що зовнішнє регулювання навчальної діяльності пов’язане із мотивацією запобігання невдачі, а внутрішнє спонукання – із мотивацією досягнення успіху. Навчальна мотивація студентів виявилась пов’язаною із їх прагненням до самоствердження: губристична мотивація та прагнення до переваги позитивно пов’язане із зовнішнім та інтроектованим регулюванням, прагнення до досконалості – із внутрішнім спонуканням; існує негативний зв’язок між прагненням до переваги та ідентифікованим регулюванням. Існує зв’язок між академічною саморегуляцією та перфекціонізмом: перфекціонізм, орієнтований на себе, негативно пов’язаний з ідентифікованим регулюванням та внутрішнім спонуканням, перфекціонізм, орієнтований на інших, позитивно пов’язаний із інтроектованим перфекціонізмом та негативно – із ідентифікованим регулюванням. Показано, що внутрішнє спонукання як інтерес до навчання суперечить перфекціонізму особистості. Встановлено зв’язок між принциповим типом відповідальності й інтроектованим та ідентифікованим рівнями саморегуляції, між нормативним типом відповідальності та інтроектованим і зовнішнім регулюванням навчальної діяльності. Показано, що внутрішня спрямованість саморегуляції навчальної мотивації тяжіє до принциповості як типу відповідальності, а зовнішня – до нормативності. Представлене дослідження розкриває роль відповідальності, перфекціонізму, мотивації досягнення та губристичної мотивації у саморегуляції навчальної діяльності студентів.
References
Бен-Шахар Т. Парадокс перфекциониста/ Тал Бен-Шахар;
пер с англ. Михаила Табенкина. – М. : Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 256 с.
Гаранян Н. Г. Психологические модели перфекционизма /
Н.Г. Гаранян // Вопросы психологии. – 2009. – №5. – С. 74-
Грачева И. И. Адаптация методики «Многомерная шкала
перфекционизма П. Хьюитта и Г. Флетта / И. И. Грачева /
Психологический журнал. – 2006, №6. – С. 73-89.
Козелецкий Ю. Человек многомерный (психологические
эссе) / Юзеф Козелецкий. – К.: Лыбидь, 1991. – 288 с.
Кочарян І.О. Типологічні особливості організації особистісного симптомокомплексу відповідальності / О.С. Кочарян,
І.О. Кочарян // Актуальні проблеми практичної психології.
Збірник наукових праць. – Херсон: ПП Вишемирський В.С.,
– С. 120-123.
Муздыбаев К. Психология ответственности/ К. Муздыбаев. – М.: Либроком, 2010. – 248 с.
Фоменко К.І. Губристична мотивація в структурі спрямованості особистості: віковий аспект / Т.Б. Хомуленко, К.І. Фоменко. – Х.: ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2012. – 222 с.
Яцюк М.В. Адаптація опитувальника академічної саморегуляції Р.М. Райана і Д.Р. Коннелла (Casual dimensionscale
IISQR-A) / М.В. Яцюк // Практична психологія та соціальна
робота. – №4. – 2008, – С. 45-47.
Ясная В. А. Перфекционизм: история изучения и современное состояние проблемы / В.А. Ясная, С. Н. Ениколопов //
Вопросы психологии. – 2007. – №4. – С. 157-168.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

