Вплив психоедукації на адаптацію соматичних хворих з коморбідними психічними розладами
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pКлючові слова:
комплексний медико-психологічний підхід, соматичні хвороби, коморбідні психічні розлади, комплаєнс, психоедукація.Анотація
Стаття присвячена сучасній проблемі – застосуванню комплексно-
го медико-психолого-педагогічного підходу, який призводить до підви-
щення ефективності курації (лікувальних та реабілітаційних заходів)
соматичних хворих з коморбідними психічними розладами. Виявлено
істотний вплив застосування психоедукації на ефективність функціону-
вання пацієнтів у виробничій сфері та на характер їх міжособистісного
функціонування після виписки зі стаціонару. Доведено, що застосуван-
ня комплексного медико-психолого-педагогічного підходу у соматич-
них пацієнтів з психічними розладами дає стійке і тривале покращення
показників ефективності усього процесу їх курації. А також, що ефект
впливу психоедукації з часом мало нівелюється, що підтверджує доціль-
ність проведення психотерапевтичних занять як у період стаціонарного
лікування, так і після виписки пацієнтів зі стаціонару. Підкреслено, що
сучасна комплексна медико-психологічна допомога передбачає також
застосування спеціальних педагогічних умінь, за допомогою яких лікар
і психолог в кожному конкретному випадку повинен використовувати
найбільш ефективні засоби впливу на пацієнтів.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.