Фізіологічні аспекти відхилень у розвитку дітей з сенсорними деприваціями
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
сенсорні вади розвитку, нейрофізіологічні механізми розвитку, компенсація психофізіологічних порушень, перцептивне сприйняття, пластичність структур головного мозку.Анотація
У статті висвітлюється актуальна проблема відхилень дітей з сен-
сорними порушеннями з точки зору психофізіології. В даний час вихо-
вання та навчання дітей з психофізичними відхиленнями у розвитку
має спиратися на чітку діагностику, психолого-педагогічну підтримку
сім’ї та ранню корекційну роботу з дитиною. Компенсація порушень
перцептивно-когнітивного розвитку дітей – це комплексна проблема,
яка використовує системні можливості функціональної активності,
тобто залежить від організації і структурно-функціонального стану апа-
рату міжнейронних зв’язків, які найбільш інтенсивно розвиваються в
початковому шкільному віці, що має значення при формуванні всіх сен-
сорних систем, про що йдеться у змісті даної публікації.
Посилання
Анохин П.К. Идеи и факты в разработке теории функ-
циональных систем / П.К. Анохин// Психологический жур-
нал. – 1984. – Т.5. – № 2. – С.107-108.
Анохин П.К. Системные механизмы высшей нервной деятель-
ности / П.К. Анохин// Избранные труды. – М.: Медицина,
– 138 с.
Выготский Л.С. Психология и учение о локализации пси-
хических функций /Л.С. Выготский . – Собр. соч. в 6 том. –
Т.2. – М.:Педагогика, 1982. – С.350-356.
Лурия А.Р. Высшие корковые функции человека и их нару-
шение при локальных повреждениях мозга / А.Р. Лурия. –
Изд. 3-е. – М., 2000. – 742 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.