Насильство як форма порушення психологічних меж особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-16.%25pКлючові слова:
психологічні межі особистості, насильство, агресія, маніпуляція, “sexual harassment”.Анотація
статті аналізуються особливості порушення психологічних меж
особистості та їх місце в системі інших психологічних понять.
Розглядається специфіка виникнення та прояву насильства, його вплив
на особливості побудови міжособистісних стосунків, розвиток індивіда.
Посилання
Соколова Е.Т. “ Где живет тошнота? ” / Е.Т.Соколова. –
Психологическое консультирование и психотерапия. Хресто'
матия. – М.,2001– С.212'225.
Снигерева Т.В. Кража / Т.В.Снигерева // Психологическое
консультирование и психотерапия. Хрестоматия. – М.,2001–
С.226'254.
Нартова'Бочавер С.К. Понятие “психологическое пространство
личности” и его эвристические возможности / Нартова'Бочавер //
Психологическая наука и образование. – 2002. – №1. – С. 35'42.
Нартова'Бочавер С.К. 140 вопросов семейному психологу /
С.К.Нартова'Бочавер, Г.К.Кислица, А.В.Потапова. – М.,
– С. 69'75.
Валединская О.Р. Личное пространство человека и возможности
его “измерения” / О.Р.Валединская, С.К.Нартова'Бочавер //
Психология зрелости и старения. – М.: Лето, 2001. – С. 60 – 77.
Курбаткина Ю.В. Процесс сепарации и индивидуации с точки
зрения традиций объектных отношений и Я'психологии /
Ю.В.Курбаткина // Психология и жизнь. – М.: МОСУ, 2001. –
Вып. 2. – С. 75 – 82.
Матвийчук Е.А. Личное жизненное пространство мальчиков и
девочек / Е.А.Матвийчук // Психология и жизнь. – М.: МОСУ,
– Вып. 1. – С. 14'20.
Нартова'Бочавер С.К. Ребенок в карусели развода / С.К.Нар'
това'Бочавер, Н.В.Малярова, М.И.Несмиянова, Е.А.Му'
хортова. – М., 2001. – С. 47'53.
Нартова'Бочавер С.К. Развитие жизненного пространства
ребенка в онтогенезе / С.К.Нартова'Бочавер // Стратегия
дошкольного образования в ХХI веке: проблемы и перспек'
тивы. – М., 2001. – С.280.
Соколова Е.Т. Самосознание и самооценка при аномалиях
личности / Е.Т.Соколова. – М.: Издательство МГУ, 1989. –
С. 51.
Тарновська О. Агресія як предмет дослідження / О.Тарновська,
А.Бородіна // Науковий вісник Чернівецького університету.
Педагогіка та психологія. – 2001. – Вип. 122. – С. 40'44.
Чаговець Л. Психологічні особливості агресивності старших
підлітків / Л.Чаговець. – Психолог. – 2004. – №15. – С. 16'18.
Реан А.А. Агрессия и агрессивность личности / А.А.Реан //
Психологический журнал. – 1996. – №5. – С. 3'18.
Бергер П. Социальное конструирование реальности / П.Бергер,
Т.Лукман. – М., 1995.
Levy F., Pines Fried J., Leventhal F. (eds). Dance and other ex'
pressive therapies: when words are not enough , N.Y., Routledge,
Palmer St., McMahon G., (eds). Handbook of counselling. Lon'
don, Routledge, 1997.
Насилие и социальные изменения / М.М.Пиксаковой, А.М.Си'
нельникова: Литограф, 2000. – 224 с.
Ожегов С.И. Толковый словарь русского языка / С.И.Ожегов,
Н.Ю.Шведова. – М., 1992.
Орлов А. Б. Психологическое насилие в семье — определение,
аспекты, основные направления оказания психологической
помощи /А.Б.Орлов // Психолог в детском саду. – 2000. – № 2–3.
Cahill C., Llewelyn S. P., Pearson C. Treatment of sexual abuse
which occured in childhood: A review.// British Journal of Cliniсal
Psychology, 1991, 30(1), pp. 1 – 11.
Cahill C., Llewelyn S. P., Pearson C. Long'term effects of sexual
abuse which occured in childhood: A review.// British Journal of
Cliniсal Psychology, 1991, 30(2), pp. 12 – 21.
Доценко Е. Л. Психология манипуляции: феномены, меха'
низмы и защита / Е.Л.Доценко. – М., 1997. – С. 59.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.