Особливості самоактуалізації особистості майбутніх психологів у контексті вищої професійної освіти
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pКлючові слова:
суб’єктність, суб’єктний потенціал, суб’єктність майбутніх психологів, суб’єктні якості, професійне самовизначення, професійне становлення майбутніх психологів, рівень само актуалізації особистості майбутніх психологів, осмисленість життя.Анотація
У статті розкрито суть поняття суб’єктності майбутніх психологів
як інтегральної властивості особистості, яка полягає у позитивному
самоставленні, відчутті авторства власного життя та усвідомленні
відповідальності за його здійснення, у здатності до рефлекcивності й
прагненні до самоактуалізації та саморозвитку. Обґрунтовано важливість
розвитку суб’єктних якостей, які складають фундамент професійної
діяльності психолога. Представлені результати дослідження само%
актуалізації як інтегративного показника суб’єктності майбутніх
психологів. Проаналізовано динаміку показників самоактуалізації в
процесі навчання у виші, особливості взаємоз’вязку рівня само%
актуалізації з показниками осмисленості життя.
Посилання
Маслоу А.Г. Мотивация и личность / А. Маслоу; [пер. с англ.
А.М. Татлыбаева]. – СПб.: Евразия, 1999. – 478 с.
Справочник практического психолога. Психодиагностика /
[под общ. ред. С.Т. Посоховой]. – М.: АСТ; СПб.: Сова, 2005. –
, [1] с.: ил.
Татенко В.О. Про “егологічний ґенезис” у Е. Гуссерля та
проблему суб’єктних перетворень психіки в онтогенезі /
В.О. Татенко // Психологія і суспільство. – 2004. – №4. – С. 13%
Щербакова Н.А. Эмпатические способности студентов%
психологов: учеб. пособие / Н.А. Щербакова. – М.: Изд%во
Московского психолого%социального ин%та; Воронеж: Изд%во
НПО “МОДЭК”, 2006. – 240 с. – (серия “Библиотека студента”).
Ященко Е.Ф. Особенности самоактуализации студентов с
разной профессиональной направленностью / Е.Ф. Ященко //
Психологический журнал. – 2006. – Т.26, №3. – С.31 – 41.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.