Ціннісні орієнтації в структурі особистості майбутнього працівника освітньої організації
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-15.%25pКлючові слова:
ціннісні орієнтації, ціннісність, професійні цінності, життєва мета, структура особистості, професійно!педагогічна спрямованість.Анотація
У статті розглядаються характеристики ціннісних орієнтацій як
центральних компонентів психологічної структури особистості,
досліджено особливості соціальної детермінації людської поведінки, її
саморегуляції та прогнозування, проаналізовано особливості моти!
ваційно!ціннісних структур, адекватних новій ситуації, що склалася, а
також вивчено мотиваційно!ціннісні стани і процеси формування
громадянської самосвідомості, встановлено вплив змісту ціннісних
орієнтацій на професійне самовизначення майбутніх вчителів в процесі
навчання у вузі, зокрема проаналізовано специфіку цінностей сучасних
студентів педвузу, виявлено ієрархію “значущих цінностей” залежно
від мети, на яку ці цінності зорієнтовані, визначено розподіл засобів
конкретних діяльностей, які необхідні для втілення в життя тої чи іншої
цінності.
Посилання
Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б.Г.Ананьев. –
Л.: Издательство ЛГУ, 1968. – 336 с.
Здравомыслов А.Г. и Ядов В.А. Отношение к труду и ценно!
стные ориентации личности / А.Г. Здравомыслов, В.А.Ядов //
Сб. Социология в СССР. – М.: Мысль, 1995. – Т.2. – C. 196!
Зотова О.И., Бобнева М.И. Ценностные ориентации и механизм
социальной регуляции поведения / О.И.Зотова, М.И.Бобнева//
Методические проблемы социальной психологии. – М.: Наука,
– C. 241!254.
Леонтьев Д.А. Ценностность как междисциплинарное понятие:
опыт многомерной реконструкции / А.Д.Леонтьев // Вопросы
философии. – 1996. – № 4. – C. 15!26.
Личность и ее ценностные ориентации / Под ред. В.А.Ядова и
др. // Информ. бюллетень ИКСИ АН СССР. – М.,1969. –
Вып.1. – № 4(19). – 17 ос. – Вып.2. – № 25(40). – 123 с.
Методы социально!психологических исследований: сб.
научных трудов / [Под общ. ред. М.А.Меньшиковой[. – М.,
– C. 44!57.
Непомнящая Н.И. и др. Ценность как центральный компонент
психологической структуры личности / Н.И.Непомнящая и
др. // Вопросы психологии. – 1980. – №1. – С. 22!30.
Платонов К.К. О системе психологии / К.К.Платонов. – М.:
Мысль, 1972. – 216 с.
Формирование личности старшеклассника / И.В.Дубровина;
Под ред. И.В.Дубровиной; НИИ общ. и пед. психологии АПН
СССР. – М.: Педагогика, 1989. – 169 с.
Файнбург З.И. Ценностные ориентации в некоторых со!
циальных группах социалистического общества / З.И.Файн!
бург // Личность и ее ценностные ориентации: Информ. бюл. –
М., 1969. – Вып.2. – № 25(40). – С. 59!99.
Шакуров Р.Х. Вплив цiннiсних орiєнтацiй педагогiчного колективу
на його задоволення працею / Р.Х.Шакуров // Психологiя. – Вип.
– К.: Радянська школа, 1973. – С. 124!132.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.