Я–концепція професіонала як інтегральна складова особистості у поняттєвому апараті сучасної психології
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-7.%25pКлючові слова:
Я-концепція, суб’єктивність, емпіричні референти Я-концепції, диспозиційна та ситуаційна рефлективність.Анотація
У статті здійснюється виклад аналізу ступеня розробленості
теоретико методологічних засад професійної Я концепції як основи її
подальшого системно структурного та змістового аналізу, а також
наводяться результати емпіричної верифікації теоретичних положень
щодо Я концепції як інтегральної складової особистості.
Посилання
Агапов В.С. Алгоритм моделирования Я концепции
руководителя в управленческой деятельности: Учеб
метод.пособие / В.С.Агапов. – М.: РАГС; МОСУ, 2001. –
с.
Андрійчук І.П. Формування позитивної Я концепції осо
бистості майбутніх практичних психологів у процесі про
фесійної підготовки: дис. …канд.психол.наук: 19.00.07 /
Андрійчук Іванна Петрівна. – Тернопіль, 2003. – 208 арк.
Барко В.І. Професійний відбір кадрів до ОВС (пси
хологічний аспект): Монографія / В.І. Барко. – К.: Ніка
Центр, 2002. – 296 с.
Барышникова И.В. Интегративный подход к исследова
ниям Я концепции личности в отечественной психологии:
дис. ...канд.психол.наук: 19.00.11/ И.В.Барышникова. –
М., 1999. – 163 с. – [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: http://www.lib.ua ru.net/diss/cont/120831.html
Бернс Р. Развитие Я концепции и воспитание / Р.Бернс. –
М.: Прогресс, 1986. – 420 с.
Боброва Е.М. Психологические особенности профессио
нального самосознания студентов педагогического вуза:
автореф. дис. …канд.психол.наук / Е.М. Боброва. – М.,
– 16 с.
Боришевский М.Й. Теоретические вопросы самосознания
личности / М.Й. Боришевский // Психологические
особенности самосознания подростка. – К.: Вища школа,
– С. 5 – 38.
Гуменюк О.Є. Психологія Я концепції: Навч.посібник / О.Є.Гу
менюк.– Тернопіль: Економічна думка, 2004. – 310 с.
Ефремов Е.Г. Особенности формирования профессиональ
ного самосознания на различных стадиях профессиональ
ного обучения (На примере студентов психологов): дис.
…канд. психол.наук: 19.00.07 / Ефремов Евгений
Георгиевич. – Томск, 2000. – 186 с.
Иващенко А.В. Я концепция личности в отечественной
психологии / А.В.Иващенко, В.С.Агапов, И.В. Барыш
никова. – М.: МГСА, 2000. – 154 с.
Кащенко О.В. Психологічні детермінанти професійної
самооцінки суддів: автореф.дис. …канд.психол.наук: спец.
00.03 “Психологія праці, інженерна психологія” /
О.В.Кащенко. – Харків, 2008. – 19 с.
Капрара Дж., Сервон Д. Психология личности / Дж.
Капрара, Д.Сервон. – СПб.: Питер, 2003. – 640 с.
Макаренко П.В. Професійна Я концепція майбутніх
фахівців правоохоронної діяльності: дис. …канд. психол.
наук: 19.00.01 / Макаренко Павло Валентинович. – Х.,
– 187 арк.
Мащенко Н.І. Соціально психологічні чинники станов
лення професійної самосвідомості студентів технічних
університетів: автореф.дис. …канд.психол.наук: спец.
00.05 “Соціальна психологія, психологія соціальної
роботи” / Н.І. Мащенко. – Київ, 2005. – 20 с.
Митина Л.М. Психология развития конкурентоспособной
личности: Учеб метод.пособие / Л.М.Митина. – М.: Изд
во Московского психолого социального ин та; Воронеж:
НПО “МОДЭК”, 2003. – 400 с.
Мурашко С.Ф. Акмеологические условия развития
профессионального Я государственных служащих: дис.
…канд.психол.наук: 19.00.13 / Мурашко Сергей Фе
дорович. – М., 2000. – 170 с.
Психология самосознания: Хрестоматия. – Самара:
Бахрах М, 2000. – 672 с.
Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление
человека / К.Роджерс. – М.: Прогресс; Универс, 1995. –
с.
Сергієнко Н.П. Психолого правові засади формування
особистості майбутніх працівників ОВС у процесі про
фесійної підготовки: дис. …канд.психол.наук: 19.00.06 /
Сергієнко Надія Павлівна. – Х., 2005. – 194 арк.
Солдатова Е.Л., Молочкова И.В. Стратегические ориен
тиры психологического сопровождения личности в
современном вузе / Е.Л.Солдатова, И.В. Молочкова //
Психология в вузе. – 2007. – № 4. – С. 6–22.
Томчук М.І., Овчаренко Ю.О. Психологічні особливості
професійної самосвідомості військовослужбовців: Моно
графія / М.І.Томчук, Ю.О. Овчаренко. – О.: ОРІДУНАДУ,
– 194 с.
Терлецька Л.Г. Психологічні механізми процесу само
аналізу / Л.Г.Терлецька. – К., 2005. – 240 с.
Юрченко В.І. “Я концепція” як показник особистісного
зростання майбутнього вчителя / В.І. Юрченко //
Психологія: Зб.наук. праць. – К.: КПУ, 1999. – Вип.4. –
С.31 – 35.
Янчук В.А. Введение в современную социальную психо
логию / В.А.Янчук – Минск: Асор, 2005. – 768 с.
Jarymowicz Maria. Psychologiczne podstawy podmiotowos
c
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.