Музичні здібності як предмет музично– педагогічного дослідження
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2010-7.%25pКлючові слова:
музичні здібності, музичність, музичне сприйняття, музична обдарованість.Анотація
У статті висвітлено аналіз психологічних підходів до проблеми
психології музичних здібностей у контексті психолого педагогічної
дисципліни. Визначені шляхи та перспективи дослідження складової
музичних здібностей. Виділені психологічні показники музичності.
Посилання
Артем’єва Т. І. Методологічний аспект проблеми здіб
ностей. – М., 1977.
Абрамян Д. Н. Об особливостях процессів художньої
творчості. – Єреван, 1979.
Бочкар’ов Л. Л. 1) Психологічні аспекти формування
готовності музикантів виконавців до публічного виступу:
Автореф. канд. дис. – М., 1975; 2) Психологічні основи
музичного вивчення. – К.: 1979; Бочкар’ов Л. Л.,
Вартанян А. В., Грицишин Б. М. Вікове вивчення емоційної
сфери музикантів виконавців у зв’язку з проблемами
психологічної підготовки до публічних виступів //підручн.
Тез. докл. респ. науч. теор. конф. – Харків, 1981. – С. 230
Бочкар’ов Л. Л. Про 10 Всесоюзний симпозіум, при
свячений методологічним проблемам вивчення процесів
худ. творчості // Вітчизн. музика. – 1979. – №12.
Блинова М. П. Музична творчість та закономірності вищої
нервової діяльності. – Л., 1974. – С. 136.
Ветлугіна Н. А. Музичний розвиток дитини. – М., 1968. –
С. 166 168.
Мединцев В. А. Диалогический подход в психологии
музыки // Психологический журнал. – 2000. – Т.21 –
№5. – С.117 – 120.
Назайкінський Є. В. О психології музичного сприйнят
тя. – М., 1972.
Ніжинський О. М. До проблеми визначення складової
диригентської обдарованості. – Праці ДМПІ ім. Гнесіних. –
М., 1979. – Вип. 42. – С. 49 68.
Науменко С. І. Формування музичності у молодших
школярів. Автореф. канд. дис. – Київ, 1980.
Петухов В. В., Зеленкова Т. В. Развитие музыкально
исполнительского мастерства как формирование высшей
психической функции // Вопросы психологии. – 2001. –
№6. – С. 17 – 26.
Простір арт терапії: можливості та перспективи: Збірник
наукових статей / За ред. А. П. Чуприкова, О.А. Бреусенка
Кузнецова, О. А. Вознесенської. – К.: КИТ, 2005. – 114 с.
Рождественська Н. В. Психологічний аналіз деяких
компонентів здібностей до сценічного перевтілення. – М.,
Смирнова Т. П. Психологическая коррекция агрессивного
поведения детей. – Ростов на Дону: Феникс, 2004. – 110 с.
Теплов Б. М. Психологія музичних здібностей // У
підручн. Проблеми індивідуальних відмінностей. – М.,
– С. 39 251.
Ткач Е. С. Формування професійних вмінь та навичок у
галузі музично педагогічної діагностики: Канд. дис. – М.,
Торична С. І. Розуміння викладачем музичних здібностей
студента у процесі індивідуального навчання. Автореф.
канд. дис. – М., 1980.
Федоров Є. Є. Про питання естрадного хвилювання. –
Праці ДМПІ ім. Гнесіних. – М., 1979. – Вип. 43. – С. 107
Цагареллі Ю. А. Психологічні дослідження музичності,
як професійно важливого компоненту: автореф. канд.
дис. – Л., 1981.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.