Психологічні чинники саморозвитку старшокласників та шляхи активізації цього процесу в умовах навчання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-3.%25pКлючові слова:
саморозвиток старшокласників, умови навчання, методичні рекомендації.Анотація
У статті окреслено сучасне розуміння поняття “саморозвиток”
в психолого педагогічній літературі та надано авторське визначення
цього процесу, зокрема в старшому шкільному віці. Автором статті
запропоновано методичні рекомендації для шкільної адміністрації,
психологів та вчителів щодо засобів активізації процесу само
розвитку старшокласників.
Посилання
Євдокимова Г. О. Складання прогнозу успішності
розвитку професійних здібностей студентів за показ
никами психодіагностики. Методичні рекомендації /
Євдокимова Г.О., Мерзлякова О.Л. – К., 1998 – 20 с.
Максименко С.Д. Генетико психологічні витоки
розвитку і саморозвитку особистості [Електронний
ресурс] – Режим доступу : http://maksymenko
psychology.org.ua/library.htm.
Маралов В.Г. Основы самопознания и саморазвития :
учеб. пособие для студентов пед. учреждений сред.
проф. образования / В.Г. Маралов. – [2 е изд., стер]. –
М. : Academia, 2004.: ГУП Сарат. полигр. комб. 250,
с.ил. Библиогр.: с. 246 248.
Мерзлякова О.Л. Вивчення професійних орієнтацій
учнів та розробка спецкурсу з планування кар’єри як
одного з засобів оптимізації процесу саморозвитку
старшокласників / О. Мерзлякова // Науковий часопис
НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія №12. Психологічні
науки : Зб. наук. праць. – К., 2007. – № 18 (42). –
с. – С. 88 93
Мерзлякова О.Л. Вчителі й учні: мистецтво діалогу /
О. Мерзлякова. – К. : Шк. світ, 2008. – 130 с.
Мерзлякова О. Інтерактивні заняття психолога з
батьками / О. Мерзлякова. – К.: Шк. світ,2008. –
с. – (Бібліотека “Шкільного світу”).
Мерзлякова О.Л. Кар’єрні орієнтації старшокласників
та вибір типу професійної діяльності в залежності від
емоційної спрямованості / Олена Мерзлякова // Педа
гогіка і психологія професійної освіти // Науково ме
тодичний журнал. – 2007. – №5. – 226 с.
Мерзлякова О.Л. Краса врятує світ. А що врятує
сучасну систему освіти? / О. Мерзлякова // Психолог. –
– №36. – С. 3 6.
Мерзлякова О.Л. Проблеми та перспективи профіль
ного навчання [Текст] / О. Мерзлякова, Т. Александ
рова // Директор школи Україна : Науково методич
ний журнал. – 2006. – №1. – С. 38 43.
Мерзлякова О.Л. Профілактика психологічної маніпу
ляції і контролю свідомості / Мерзлякова О. Л.,
Петухов В. Е. // Практична психологія та соціальна
робота. – 2008. – №№4 9.
Мерзлякова О. Профілактика психологічних маніпу
ляцій і контролю свідомості [Текст] / О. Мерзлякова,
В. Пєтухов. – // Відкритий урок : Розробки, технології,
досвід. Науково методичний журнал. – 2004. – №№19
– С. 32 42.
Мерзлякова Е.Л. Профилактика социально психо
логической зависимости. Опыт разработки и реали
зации образовательных программ // Журнал практи
ческого психолога. – 2008. – №4. – С.27 50.
Мерзлякова О.Л. Розуміння процесу саморозвитку
старшокласників у світлі теорії імовірнісної природи
світу / О.Л. Мерзлякова. Проблеми сучасної психології:
Збірник наукових праць Кам’янець Подільського
національного університету ім. Івана Огієнка, Інсти
туту психології ім. Г.C. Костюка АПН України / За
ред.. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої, – Вип. 2. –
Кам’янець Подільський: Аксіома. – 2008. – 408 с.
Мерзлякова О. Л. Усвідомлений саморозвиток осо
бистості як фактор підвищення її адаптаційних
ресурсів / Психологічна безпека та адаптація осо
бистості : Матеріали Міжнарод. наук практ. конф., 7
листопада 2007 р. – Дніпропетровськ, 2007, – 237с.,
С. 96 108.
Мерзлякова О.Л. Учителі й учні: мистецтво діалогу.
Середовищний підхід у вихованні дитини // Пси
холог. – 2007. – № 9. – вкладка..
Татенко В.А. Психология в субъектном измерении :
монография / В.А. Татенко. — К. : Просвіта, 1996. –
с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.