Психолого–педагогічні проблеми становлення та розвитку єврейської радянської загальноосвітньої школи 20–х – початку 30–х рр. ХХ ст.
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2008-2.%25pКлючові слова:
національні меншини, етнонаціональна школа, політичний тиск, Інститут єврейської пролетарської культури, спеціальна педагогіка, психологічні особливості.Анотація
Автор у статті аналізує психолого педагогічні проблеми
розвитку радянської етнонаціональної загальноосвітньої школи 20
х – початку 30 х рр. ХХ ст. Він підкреслює, що ці чинники служили
гальмом у процесі навчання і виховання через необ’єктивно
зневажливе ставлення тогочасних владних структур, насамперед
політичних, до розробки теоретичних проблем психології та
педагогіки загальноосвітньої школи в цілому.
Посилання
Мартинюк І.І. Національно культурне будівництво
серед етнічних меншин Донеччини (20 ті – початок 30 х
рр. ХХ ст.): Дис….канд.іст.наук: 07.00.01 – Донецьк,
– 175 с.
Бистрицька О.Б. Розвиток системи освіти національних
меншин в Україні у 1917 1939 рр.: Дис… канд.іст.наук:
00.01 – Харків, 1998. – 280 с.
Войналович О.О. Організація шкільної освіти для
національних меншин України: 20 30 ті рр. – Київ
Полтава: Рідний край, 1992. – 149 с.
Обидньова О.В. Національні меншини Донбасу в 20
ті рр. ХХ ст.: Дис…канд.іст.наук: 07.00.01 –
Донецьк, 2000. – 243 с.
Рудницька Н.В. Становлення і розвиток системи освіти
євреїв на Волині у ХІХ на початку ХХ ст.: Дис…
канд.іст.наук: 07.00.01. – Київ, 2002. – 261 с.
Кротік Н.Л. Становлення і розвиток єврейської освіти
в Україні (20 30 ті рр. ХХ ст.): Дис. … канд..пед.наук:
00.01. – Київ, 2006. – 299 с.
Якубова Л.Д. Національно культурне життя етнічних
меншостей України (20 30 ті роки): коренізація і
денаціоналізація // Укр. іст. журн. – 1998. – № 6.
Всесоюзная перепись населения 1926 г. – М., 1930. –
Т.28.
Итоги работы среди национальных меньшинств на
Украине. – Харьков, 1927.
Гитлянский А. Ленинская национальная политика в
действии (национальные меньшинства на Украине) //
Революция и национальности. – 1931. – №9. – С.35
Про заходи рівноправності мов і про допомогу роз
виткові української мови // Збірник Узаконень УСРР. –
– № 29.
Козерод О.В. Боротьба Радянської влади проти вжи
вання мови іврит в Україні: 1921 1929 // Еврейская
мысль сквозь века. – Киев. – 2001. – Вып. 17. – С.171
Державний архів Дніпропетровської області. – ф.1,
оп.1, спр.1526.
Про питання релігії, староєврейську мову і приватних
вчителів // Червоний край. – 1925. – 11 березня.
Центральний Державний архів вищих органів влади
України (ЦДАВО). – ф.413, оп.1, спр.103. – Арк. 1 71.
Дальтон план // “Учительская газета”. – 1927 р. –
лютого
Державний архів Хмельницької області. – ф.Р 308,
оп.1, спр. 27.
Резнік Й. Боротьба проти основного недоліку у
шкільній праці. Зб. наук. праць (єврейською мовою). –
Київ, 1931. – 208 с.
Гольдфайн Б. Організація педпроцесу у школі (на основі
дослідження) // Боротьба проти основних недоліків у
шкільній праці. Зб. статей / За ред. Й. Резніка. – Київ,
– С.109 143.
Горохов Г. Школи Київщини у боротьбі за рішення ЦК
про початкову і середню школи // Боротьба проти
основних недоліків у шкільній праці. Зб. статей / За
ред. Й. Резніка. – Київ, 1932. – с. 50 108.
ДАХМо. – Р 422, оп.1, спр.16.
Саф’янц Г. Про другорічництво в школі // Боротьба
проти основних недоліків у шкільній праці. Зб. статей
За ред. Й. Резніка. – Київ, 1932. – С.202 210.
Єрмолов Є. Відсталі учні – хвороба нашої школи //
Радянська школа. – 1929. – № 67.
Гурьянов В.В. Учет школьной успеваемости: школьные
тесты и стандарты. Издание 4. – Москва: Работник
просвещения, 1929. – 180 с.
Про Всеукраїнську метод. нараду по лінії єврейських
освітніх установ ДНМК. До всіх окр. Інспекторів нар
освіти. Копія НКО АМ СРР. 9.ІІІ 30р. № СК 17 //
Бюлетень НКО. – 1930. – № 12. – С.9 10.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.