ЦІННІСНИЙ ЗМІСТ АТРИБУЦІЇ УСПІХУ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2009-6.%25pКлючові слова:
успіх, феномен атрибуції успіху, цінності, процес успішної самоідентифікації.Анотація
Об’єктом дослідження статті є феномен атрибуції успіху особистості.
Розкривається зміст поняття «успіх», і як певна атрибутована
мета, і як процес самоідентифікації особистості, що направлений на
реалізацію та породження особистісних ціннісних установок. Дається
уявлення про репрезентований процес розвитку акмеологічних проекцій
буття людини, спрямованих на успіх в ціннісно-орієнтованій перспективі.
У статті доводиться, що своєрідна модель успіху, як система
атракторів, одночасно мотивує діяльність людини на досягнення відповідних
ціннісно-привабливих атрибутів життєдіяльності та призводить
до бажаних у певній соціальній структурі форм поведінки.
Посилання
Карандашев В.Н. Методика Шварца для изучения ценностей
личности: Концепция и методическое руководство. - СПб.:
Речь, 2004. - 70 с.
Колкутина В.П. Ценностный характер социального мифа.
Ценность «успех» // Современные наукоемкие технологи. -
р. - № 3. - С. 74-77.
Леонтьев Д.А. Ценность как междисциплинарное понятие:
опыт многомерной реконструкции // Вопросы философии. -
- № 4. - С. 15-26.
Налчаджян А.А. Атрибуция, дисонанс и социальное познание.
- М.: «Когито-Центр», 2006. - 415 с.
Нестеренко В .Г . Вступ до філософії: онтологія людини. - К.:
Абрис, 1995. - 336 с.
Павліченко А. Фахове становлення студента-психолога в
контексті системної дії ціннісних орієнтацій (контури дослідницького
проекту)// Психологія і суспільство: Український
теоретико-методологічний часопис № 2 (24). - Інститут
експериментальних систем освіти. - 2006. - С. 123-133.
Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии. - М., 1971.
Титаренко Т.М. Життєвий світ особистості: структурно-
генетичний підхід: Автореф. дис. докт. психол. наук:
00.01 КДУ ім.Т.Шевченка. - К., 1994. - 48 с.
Хекхаузен X . Мотивация и деятельность. - М.: Педагогіка,
- Ч. 2.
Шнейдер Л.Б. Профессиональная идентичность: теория,
эксперимент, тренинг: Учеб. пособие. - М.: Изд-во Московского
психолого-социального института; Воронеж: Изд-во
НПО «МОДЭК», 2004. - 600 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.