Зміни показників рівноваги тхеквондистів під впливом використання вправ на нестійкій опорі

Автор(и)

  • Олена Несен Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, Україна
  • Єлизавета Лючкова Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2022-4.06

Ключові слова:

тхеквондист, координація, рівновага, розвиток, спортивна підготовка, нестійка опора

Анотація

Мета: проаналізувати зміни у показниках рівноваги тхеквондистів 13-14
років під впливом вправ на нестійкій опорі. Матеріал та методи. У дослідженні брали
участь 8 спортсменів-тхеквондистів 13-14 років. Для реалізації завдань дослідження
використовувались наступні методи: для встановлення актуальності теми та підбору
відповідних тестів проводився аналіз наукової та методичної літератури; для визначення
показників рівноваги проводились тест Ромберга на правій та лівій нозі, з відкритими і
закритими очима та тест за методикою Яроцького; для перевірки ефективності
застосування вправ на нестійкій опорі організовувалось педагогічне дослідження та
отримані показники піддавались аналізу методами статистичної обробки інформації.
Проведення педагогічного тестування здійснювалося дистанційно через платформу для
віртуальних конференцій zoom для кожного окремого спортсмена у окремій сесії
конференції. Результати: встановлено показники розвитку рівноваги тхеквондистів 13-14
років на достатньому рівні. Різниці між виконанням тестових вправ на рівновагу на лівій
та правій нозі у спортсменів не виявлено (при p˃0,05). Показники виконання проби Ромберга
стоячи на одній нозі з відкритими очима мають достовірно вищі показники ніж виконання
цього завдання із закритими очима (при p˂0,01). Після проведеного педагогічного
дослідження показники рівноваги юних спортсменів майже у всіх тестових вправах зазнали
позитивних змін: показники виконання проби Ромберга на правій та лівій нозі з відкритими
очима покращились на 10,1 % та 7,6 % відповідно (при p˂0,05); із закритими очима на
11,6 % покращились при виконання тесту на правій нозі та на 14 % - на лівій нозі
(при p˂0,05). Результати проби Яроцького в нашому дослідженні хоч і мали покращення на
10,8 %, але не мали достовірності (при p˃0,05). Висновки. Запропоновані вправи
імітаційного характеру, які виконуються на нестійкій опорі позитивно впливають на
розвиток координаційних здібностей тхеквондистів, зокрема рівноваги.

Біографії авторів

Олена Несен, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди

к. фіз. вих.

Єлизавета Лючкова, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди

здобувачка вищої освіти ІІ магістерського рівня

Посилання

Алексєєв, А.Ф., Романенко, В.В., & Тропін, Ю.М. (2022). Взаємозв’язок сенсомоторних реакції з деякими компонентами підготовленості таеквондистів-юніорів.

Єдиноборства, №3(25), 4–17, DOI:10.15391/ed.2022-3.01

Бачинська, Н.В., & Кощєєв, О.С. (2010). Контроль загальної та спеціальної фізичної підготовленості тхеквондистів 12-13 років. Педагогіка, психологія та медикобіологічні проблеми фізичного виховання і спорту, № 1, 6-9.

Кощеєв, О.С. (2009). Тхеквондо (ВТФ). Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю. Національний олімпійський комітет України. Київ.

Лукіна, О.В. (2009). Оптимізація спеціальної фізичної підготовленості юних тхеквондистів на етапі попередньої базової підготовки. (Автореф. дис. …

к.фіз.вих.). Дніпропетровськ, Україна.

Луценко, М.М. (2020). Удосконалення процесу навчання складно-координаційним технічним діям в тхеквандо на етапі початкової підготовки. (Автореферат дипломної роботи … кваліфікації магістру). Миколаїв, Україна.

Новікова, О. (2004). Розвиток спеціальних рухових здібностей юних тхеквондистів на етапі попередньої базової підготовки. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, №3, 36-43.

Новікова, О. (2007). Спеціальна рухова підготовка юних тхеквондистів 9-12 років. Молода спортивна наука України. 8, Т 1, 278-283.

Пашков, И.Н. (2015). Методика совершенствования координационных способностей юных тхеквондистов на этапе предварительной базовой подготовки. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 05, 27-31 http://dx.doi.org/10.15561/18189172.2015.0505

Пашков, І.М. (2018). Динаміка розвитку координаційних здібностей тхеквондистів 8–10 років. Єдиноборства, №3(9), 41-48. DOI:10.5281/zenodo.1255654

Пашков, І.М. (2019). Загальна структура координаційних здібностей юних тхеквондистів 12–14 років. Єдиноборства., №3(13), 46–54. DOI:10.15391/ed.2019-3.06

Пашков, І.М. (2021). Прояв координаційних здібностей в тхеквондо. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор та одноборств у закладах вищої освіти, 25-28.

Романенко, В.В., Тропін, Ю.М., & Шандригось, В.І. (2022) Особливості прояву сенсомоторних реакцій таеквондистів різного віку та кваліфікації. Єдиноборства,

№3(25), 67–80. DOI:10.15391/ed.2022-3.062022

Стрельчук, С. (2017). Розвиток спеціальних рухових здібностей тхеквондистів на етапі попередньої базової підготовки. Молодь та олімпійський рух, 176-177.

Челомбитько, С.В., & Ігнатенко, С.О. (2020). Використання додаткових методів в засвоєнні степової техніки тхеквондистами віком 6-10 років на начальному етапі тренування. Сучасні проблеми фізичного виховання, спорту та здоров’я людини, 79-83.

Gokhan Ipekoglu, Hakan Karabiyik, Fatmanur Er, Ceren Suveren Erdogan, Ergun Cakir, Mitat Koz, Gul Baltaci, & Fatma Filiz Colakoglu. (2018). Does bosu training affect on dynamic and static balance in adolescent taekwondo athletes? Kinesiologia Slovenica, 24, 1, 5–13.

Fahmy Fachrezzy, Uzizatun Maslikah, Endy Safadilla, Reggie Reginald, & Singgih Hendarto (2021). Physical fitnessof the poomsae taekwondo athletes in terms of agility, balance and endurance. Kinestetik : Jurnal Ilmiah Pendidikan Jasmani, 5(1), 111-119. DOI : 10.33369/jk.v5i1.1436

Manolya, Akin, & İnci, Kesilmiş (2020). The effect of blood flow restriction and plyometric training methods on dynamic balance of taekwondo athletes. Pedagogy of Physical Culture and Sports, №4, 157-162. doi:10.15561/26649837.2020.040

Nazarifar, Negin, & Shahbazi, Mehdi. (2016). The impact of trampoline trainings on eye-foot coordination among novice taekwondo players. 9-th International congress on physical education and sport sciences. 9-10 march 2016, Volume 9. https://www.sid.ir/en/Seminar/viewpaper.aspxID=16897

Mischenko, N., Kolokoltsev, M., Ustselemova, N., Ilyina, G., Purevdorj, D., Khusman, O., Baatar, B., Romanova, E., & Kokhan, S. (2020). Trampolines-acrobatic exercises in training of 7 year-old Taekwondo athletes. Journal of Physical Education and Sport (JPES), Vol 20,3169 – 3175. DOI:10.7752/jpes.2020. s 6429.

Shirley, S.M., Fong, Siu-ngor, Fu, & Gabriel, Y.F.Ng (2012). Taekwondo training speeds up the development of balance and sensory functions in young adolescents. Journal of Science and Medicine in Sport, Volume 15, Issue 1, 64-68.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-10

Номер

Розділ

Статті