Розвиток координаційних здібностей дзюдоїстів 8-10 років з використанням спеціальних вправ та сучасних технологій

Автор(и)

  • Ірина Скрипка Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Україна
  • Віта Ворона Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2022-3.07

Ключові слова:

дзюдоїсти, координаційні здібності, спеціальні вправи, сучасні технології

Анотація

Мета: дослідити динаміку розвитку координаційних здібностей
дзюдоїстів 8-10 років при використанні спеціальних вправ та сучасних технологій.
Матеріал та методи. У дослідженні використовувалися наступні методи: аналіз наукової і
методичної літератури, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи
математичної статистики. В експериментальному дослідженні прийняли участь 16
дзюдоїстів 8-10 років груп початкової підготовки (по 8 спортсменів у контрольній і
експериментальній групах). На початку і в кінці педагогічного експерименту, який тривав 6
місяців, проводилося педагогічне тестування з використанням 8 тестових вправ.
Результати: в межах дослідження у навчально-тренувальний процес експериментальної
групи дзюдоїстів 8-10 років було включено спеціальні вправи із застосуванням засобів
сучасних технологій, таких як балансуюча платформа BOSU, фітболи, координаційні
драбинки та інші з метою розвитку координаційних здібностей дзюдоїстів. Після
проведеного експерименту виявлено статистично значиму різницю результатів
спортсменів експериментальної і контрольної груп у тестових вправах, які характеризують
здатність до рівноваги: за тестом «Фламінго» зменшилась кількість спроб на 13,0 % в
експериментальній групі у порівнянні з результатами контрольної групи (р<0,01); за
тестом «Статистична рівновага за методикою Бондаревського з відкритими очима» в
експериментальній групі за період експерименту приріст склав 31,6 %, у контрольній –
10,7 % (р<0,01). Кращі результати виявлено у здатності до збереження динамічної
рівноваги на гімнастичній лаві: у спортсменів експериментальної групи приріст склав
11,9 % (р<0,001), а в контрольній групі – на 4,8 %. Необхідно зазначити і покращення якості
подолання дистанції у тесті «Ходьба до цілі» у дзюдоїстів експериментальної групи.
Результати тесту «Три перекиди вперед» у дзюдоїстів експериментальної групи достовірно
зросли на 9,7 %. Висновки. Здійснений добір спеціальних вправ із застосуванням засобів
сучасних технологій для розвитку координаційних здібностей дзюдоїстів 8-10 років,
спрямованих на формування певних координаційних умінь та їх комплексний розвиток.
Запропоновано спеціальні вправи з застосуванням засобів сучасних технологій, таких як
балансуюча платформа BOSU, фітболи, координаційні драбинки та інші, дозволяють
розвивати просторову орієнтацію, узгодженість рухів, взаємодію з предметами та іншими
спортсменами. Про це свідчать результати порівняння середніх показників отриманих на
початку та в кінці педагогічного дослідження, які показали статистично достовірну
різницю між ними.

Біографії авторів

Ірина Скрипка, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

к.фіз.вих., доцент

Віта Ворона, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

к.фіз.вих., доцент

Посилання

Ананченко, К.В., Бойченко, Н.В., & Панов, П.П. (2017). Вдосконалення координаційних здібностей юних дзюдоїстів. Єдиноборства, 3, 4-11.

Бойченко, Н.В. (2014). Контроль координаційних здібностей в ударних видах єдиноборств. Слобожанський науково-спортивний вісник, 6, 15-18.

Бойченко, Н.В. (2019). Розвиток та вдосконалення координаційних здібностей в дзюдо. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах, 1, 12-16.

Бойченко, Н.В., & Голубничій, Р.В. (2016). Особливості фізичної підготовки спортсменок, що займаються дзюдо. Єдиноборства, 11-13.

Бойченко, Н.В., & Тропин, Ю.Н. (2016). Эффективность применения специализированных подвижных игр в подготовке юных дзюдоистов. Наукові конференції Харківської державної академії фізичної культури, 110-113.

Бойченко, Н.В. (2019). Розвиток координаційних здібностей дзюдоїстів-новачків. Єдиноборства, 2, 15-23. DOI:10.5281/zenodo.2544157

Голоха, В.Л. (2017). Проблеми підвищення спеціальної витривалості дзюдоїстів. Єдиноборства, 1, 56-60.

Ермаков, С.С., Тропин, Ю.Н., & Павлив, А.Н. (2017). Ловкость как основа формирования техники борьбы. Єдиноборства, 3, 36-39.

Руденко, М.М., Кошляк, М.А., Дуброва, С.В., Коломоєць, Г.А., & Деревянко, В.В. (2020) Методика викладання дзюдо в закладах загальної середньої освіти: метод. посіб. Букрек, Київ-Чернівці.

Сергієнко, Л.П. (2015). Технології наукових досліджень у фізичній культурі. Підручник для студентів вищих навчальних закладів. Книга 2. Навчальна книга Богдан, Тернопіль.

Строганов, С.В. (2020). Інноваційні методи й засоби тренування юних баскетболістів на початковому етапі багаторічної підготовки. Молодь та олімпійський рух. Збірник тез доповідей XIIІ Міжнародної конференції молодих вчених (16 травня 2020 року, м. Київ) [Електронний ресурс]. – Режим доступу https://unisport.edu.ua/sites/default/files/vseDocumenti/molod_xiii_zbirnyk_.pdf#page=100 (дата звернення 18.03.2022).

Тропін, Ю.М., Панов, П.П., & Бєлобаба, С.Б. (2017). Фізична підготовка борців. Єдиноборства, 3, 82-84.

Тропін, Ю.М., & Пашков, І.М. (2018). Фізичні навантаження як основний засіб підвищення працездатності борців. Проблеми і перспективи розвитку спортивних ігор і єдиноборств у вищих навчальних закладах, 1, 70-74.

Тропин, Ю.Н., Романенко, В.В., Голоха, В.Л., & Веретельникова, Н.В. (2018). Взаимосвязь физического развития и физической подготовленности у квалифицированных борцов. Слобожанський науково-спортивний вісник, 1(63), 102-107.

Тропин, Ю.Н. (2018). Динамика физической подготовленности у юных борцов грекоримского стиля. Єдиноборства, 84-92. Чоботько, М.А., Чоботько, І.І. (2020). Динаміка розвитку спритності дзюдоїстів на оздоровчо-спортивному етапі під впливом ігор з фітболами. Єдиноборства, № 3 (17),

-111. DOI:10.15391/ed.2020-3.10

Чоботько, М.А., Чоботько, І.І., & Бойченко, Н.В. (2020). Розвиток рівноваги за допомогою вправ з балансування на фітболах. Єдиноборства, № 1 (15), 78-88.

DOI:10.15391/ed.2020-1.08

Чумак, Ю.А., & Ананченко, К.В. (2015). Організація навчально-тренувального процесу юних дзюдоїстів. Єдиноборства, 11, 167-172.

Ermakov, S., Tropin, J., & Boychenko, N. (2016). Special'naja fizicheskaja podgotovka kvalificirovannyh borcov. Aktual'nye problemy sportivnyh edinoborstv v vuzah, 12, 20-22.

Kamaev, O., & Tropin, Y. (2013). Effects of special power qualities on technical and tactical preparedness in the struggle. Problemy i perspektivy razvitiya sportivnykh igr i edinoborstv: Sbornik statey IKh nauchnoy konferentsii, 149-152.

Stroganov, S., Sergienk, О., Shynkaruk, М., & Byshevets, Е. (2020). Features of preventive activity at the initial stage of training of many years standing of young basketball players. Journal of Physical Education and Sport, 20(66), 452– 523.

Tropin, Y. (2017). Physical fitness model characteristics in wrestling. Slobozhanskyi herald of science and sport, 2(58), 69-71.

Tropin, Y., & Boychenko, N. (2018). Vzaimosvyaz'psikhofiziologicheskikh pokazateley i fizicheskoy podgotovlennosti v kvalifitsirovannykh bortsov. Slobozhanskiy nauchnosportivnyy vestnik, 2(64), 82-87.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-14

Номер

Розділ

Статті